عصر بازار

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی:

جزئیات پرداخت بدهی ۱۰هزار میلیاردی تامین اجتماعی به وزارت بهداشت

عصر اعتبار- مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی، در ارتباط با آخرین وضعیت پرداخت مطالبات وزارت بهداشت و مراکز درمانی غیر دانشگاهی، توضیحاتی ارائه داد.

جزئیات پرداخت بدهی ۱۰هزار میلیاردی تامین اجتماعی به وزارت بهداشت
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۵ تير ۱۳۹۹ - ۱۶:۰۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از ایسنا، مصطفی سالاری، در مورد چالش‌های گذشته و پیش روی سازمان تأمین اجتماعی، گفت: با دو هدف اصلی که جز تأکیدات دولت بود کار را در سازمان شروع کردیم که هدف اول، حل و فصل بدهکاری سازمان به وزارت بهداشت اعم از مراکز درمان عمومی و خصوصی، پاراکلینیک‌ها و مراکز درمانی غیردانشگاهی بود که پیامد این کار اعتباربخشی به دفترچه‌های بیمه درمانی است.

    وی ادامه داد: با انجام به موقع تعهدات نسبت به مراکز درمانی حرمت و احترام بیمه شدگان خود را حفظ می‌کنیم تا اتفاقی همچون پرت کردن دفترچه روی بیمه شده رخ ندهد که این مورد یکی از دغدغه‌های شخص وزیر بود.

    سالاری گفت: این در حالی است که مراکز درمانی هزینه‌های خاص خود را دارند و هم بیمه شدگان هزینه می‌کنند و در نتیجه سازمان با عمل به تعهداتش نسبت به مراکز درمانی امنیت خاطر برای همه ایجاد می‌کند.

    مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی، از ساماندهی سرمایه گذاری‌های سازمان به عنوان یکی دیگر از چالش‌های سازمان یاد کرد و افزود: پرداخت مطالبات مراکز درمانی طرف قرارداد و بازگرداندن اعتبار به دفترچه‌های درمانی بیمه‌شدگان از اهدافی است که در این مدت دنبال شده است.

    وی تصریح کرد: در راستای هدف اول، سازمان به وزارت بهداشت و مراکز درمانی و پاراکلینیکی تابعه وزارت بهداشت حدود 10 هزار میلیارد تومان بدهکار بود که تا پایان اسفند این بدهکاری صفر می‌شود. البته این در شرایطی است که سازمان ماهانه حدود 700 میلیارد تومان به این مراکز درمانی پرداخت می‌کند.

    سالاری با عنوان این مطلب که پرداخت بدهی 10 هزار میلیارد تومانی انباشت شده به وزارت بهداشت به دو طریق صورت پذیرفت، افزود: حدود 5 هزار میلیارد تومان اسناد خزانه بابت مطالبات سازمان از دولت اخذ شد و مابقی بدهکاری به صورت نقدی به وزارت بهداشت پرداخت شد.

    وی گفت: این اتفاقی شگرف بود که در سازمان تأمین اجتماعی رخ داد، چرا که سازمان در شرایط عادی قادر به چنین کاری نبود و به تبع آن شرایط اقتصادی، وضعیت درآمدی و منابع مالی سازمان تحت تأثیر منفی قرار می‌گرفت.

    مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی، ادامه داد: علاوه بر این، سازمان تا پایان اسفند بدهکاری‌های سال 97 به مراکز درمانی غیردانشگاهی را هم پرداخت خواهد کرد و بدهکاری سازمان در سال 97 به صورت کامل تسویه خواهد شد و هیچ مرکز درمانی در کشور وجود نخواهد داشت که طلبی از سازمان از سال 97 داشته باشد.

    وی افزود: همچنین، سازمان تأمین اجتماعی می‌خواهد طلب نیمه اول سال 98 این مراکز را هم تا پایان اسفند تسویه کند. لازم به ذکر است تا سه ماه تأخیر جز فرایند سازمان است، چراکه تعدادی از صورتحساب‌ها هنوز به سازمان نرسیده و تعدادی هم که رسیده است، در دست بررسی هستند.

    سالاری گفت: اکنون نیز در حال مذاکره با وزارت بهداشت در رابطه با اجرای نسخه الکترونیک و بحث استحقاق سنجی شمول بیمه‌ای بیمه شدگان هستیم که این موضوع در مدیریت هزینه‌ها بسیار کاربردی و کمک حال سازمان خواهد بود.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی