عصر بازار

رئیس اتحادیه طلای تهران؛

تقاضا برای خرید طلای آب شده زیاد شده است

عصر اعتبار- رئیس اتحادیه طلای تهران می‌گوید: با نوسان قیمت طلا معمولا مراجعه برای خرید مصنوعات طلا کم است. در این مواقع تقاضا برای خرید طلای آب شده و سکه در بازار افزایش می‌یابد.

تقاضا برای خرید طلای آب شده زیاد شده است
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۷ تير ۱۳۹۹ - ۱۷:۰۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصراعتبار» به نقل از تجارت‌نیوز، با افزایش قیمت انس جهانی طلا و مدیریت بازار ارز قیمت طلا امروز روند باثبات‌تری داشت. باید گفت با نوسان اخیر قیمت‌ها تقاضا برای خرید دلار، طلاهای آب شده و خانگی بیش از پیش بالا گرفته است.حال آیا ثبات قیمت طلا تا پایان هفته ادامه دارد؟

    در همین رابطه رئیس اتحادیه طلای تهران درباره چشم‌انداز قیمت طلا گفت: قیمت انس جهانی طلا نسبت به روز گذشته حدود هفت دلار افزایش و به قیمت یک هزار و 785 دلار رسید. این در حالی است که قیمت طلای 18 عیار و قیمت سکه نسبت به بعداظهر روز گذشته ارزان شد. طلای 18 عیار با سه هزار تومان کاهش به قیمت 931 هزار تومان رسید. همچنین حباب سکه طرح جدید نیز حدود 800 هزار تومان کاهش یافت.

    ابراهیم محمدولی افزود: اکنون وضعیت تولید و فروش مصنوعات طلا چندان چنگی به دل نمی‌زند. با نوسان قیمت طلا معمولا مراجعه برای خرید مصنوعات طلا کم است؛ همچنین مردم طلای‌های خانگی را به بازار عرضه نمی‌کنند بلکه در این مواقع تقاضا برای خرید طلای آب شده و سکه در بازار افزایش می‌یابد.

    او به روند قیمت طلا در روزهای پیش‌رو اشاره و اظهار کرد: در جامعه یک عده پول‌های سرگردانی دارند که این منابع را به بازار ارز، طلا و سکه تزریق می‌کنند. چنانچه تقاضا برای خرید طلا همانند روزهای گذشته افزایش یابد نوسان قیمت طلا نیز در روزهای پیش‌رو ادامه دارد.

    محمدولی به آخرین قیمت سکه اشاره کرد و گفت: امروز قیمت سکه طرح قدیم 9 میلیون و 300 هزار تومان معامله شد. قیمت نیم سکه هم پنج میلیون و 50 هزار تومان داد و ستد شد. ربع سکه و سکه گرمی نیز به ترتیب دو میلیون و 990 هزار تومان و یک میلیون و 530 هزار تومان خرید و فروش شده است.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی