عصر بازار

موافقت بانک جهانی با کمک بلاعوض ۲۰۰ میلیون دلاری به افغانستان

عصر اعتبار- بانک جهانی با کمک بلاعوض ۲۰۰ میلیون دلاری به افغانستان برای مقابله با ضررهای اقتصادی ناشی از پاندمی ویروس کرونا موافقت کرد.

موافقت بانک جهانی با کمک بلاعوض ۲۰۰ میلیون دلاری به افغانستان
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۱ تير ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از ایبنا، اقتصاد این کشور جنگ زده به دلیل ماه‌ها قرنطینه به شدت تحت الشعاع قرار گرفته و هزاران نفر در رکود اقتصادی، شغل خود را از دست داده‌اند. افغانستان علاوه بر این در ماه های اخیر با خشنونت‌های نظامی فزاینده‌ای دست و پنجه نرم می‌کند که تمرکز و توجه منابع حیاتی را از مقابله با پاندمی منحرف کرده است.

    «هنری کرالی» نماینده بانک جهانی در امور افغانستان با انتشار بیانیه ای اعلام کرد: این طرح منابع مالی حیاتی را به منظور مدیریت آثار ناشی از پاندمی برای افغانستان فراهم می‌آورد. این در حالی است که کاهش فزاینده رشد اقتصادی و افت شدید درآمدهای دولت پس زمینه پُررنگ اقتصاد این کشور است.

    افغانستان تاکنون بیش از 34 هزار مورد ابتلا و حدود یک هزرار تلفات مرتبط با کووید-19 گزارش کرده است. عبدالقدیر مقام ارشد وزارت بهداشت افغانستان گفت که بودجه اخیر بانک جهانی در راستای کمک به تعدیل آثار ناشی از پاندمی بر خدمات درمانی و بخش خدمات اجتماعی و تجاری استفاده خواهد شد.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی