عصر بازار

رد بازنگری مجدد دستمزد کارگران در نیمه دوم سال

عصر اعتبار- دبیرکل کانون عالی انجمن های صنفی کارگران با رد هرگونه خبر افزایش مجدد دستمزد در نیمه دوم سال گفت: بحث بازنگری مجدد دستمزد مطرح نیست مگر اینکه دستگاههای حاکمیتی با توجه به دوبرابر شدن فاصله معیشت و دستمزد و وضعیت زندگی کارگران در شرایط حاضر مجددا به بحث دستمزد ورود کنند.

رد بازنگری مجدد دستمزد کارگران در نیمه دوم سال
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۱ تير ۱۳۹۹ - ۱۵:۱۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از ایسنا، هادی ابوی درباره اخباری مبنی بر بازنگری مجدد دستمزد کارگران در نیمه دوم سال گفت: ما چنین خبری را نه شنیده‌ایم و نه تایید می کنیم. آنچه مسلم است حداقل دستمزد سال 99 با افزایش پنج درصدی که در آخرین نشست شورای عالی کار اتفاق افتاد 26 درصد تصویب شد و در حال حاضر منتظر تصویب رقم کمک هزینه مسکن کارگران در هیات وزیران هستیم.

    وی ادامه داد: وزیر کار هم در مصاحبه ای اعلام کرده بود که شورای عالی کار سالی یکبار بیشتر نمی تواند افزایش بدهد و این مساله با آنچه به عنوان بازنگری دستمزد در نیمه دوم سال در حال انتشار است، تناقض دارد. لذا با توجه به آنکه با پیگیری های صورت گرفته منبع این خبر را پیدا نکردیم و از وزارت کار و هیچ یک از اعضای شورای عالی کار هم نشنیده ایم که قرار است چنین اتفاقی بیفتد آن را تایید نمی کنیم.

    دبیرکل کانون عالی انجمن های صنفی کارگران خاطرنشان کرد: اگر قرار به بازنگری و افزایش مجدد دستمزد بود در آخرین نشست شورای عالی کار حداقل دستمزد مجددا پنج درصد افزایش پیدا نمی کرد و دستمزد امسال کارگران 26 درصد تصویب نمی شد مگر اینکه دستگاه‌های حاکمیتی با توجه به وضعیت زندگی کارگران در شرایط حاضر، دو برابر شدن فاصله بین معیشت و حداقل مزد و دریافتی کارگران که دیگر کفاف افزایش هزینه های اجاره بها و حمل و نقل و خورد و خوراک را نمی دهد، به بحث دستمزد ورود کنند تا معیشت کارگران بیش از این آسیب نبیند.

    ابوی در پایان با اشاره به عدم تصویب مصوبه افزایش حق مسکن کارگران در هیات وزیران گفت: طبق وعده هایی که از قبل به ما داده شده بود از تیر ماه افزایش حق مسکن کارگران اعمال می شود ولی تاکنون حق مسکن کارگران به تصویب نرسیده و امیدواریم هرچه سریع تر در هیات وزیران تصویب شود تا کارگران از چشم انتظاری درآیند.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی