عصر بازار

۳۳ شرکت دانش‌بنیان در راه بورس؛

سامانه احراز هویت الکترونیکی رونمایی شد

عصر اعتبار- معاون علمی و فناوری رییس جمهور، از حضور ۳۳ شرکت دانش بنیان روی تابلوی بورس خبر داد و گفت: بزودی بزرگترین شرکت‌ها در تابلوی بورس را دانش بنیان‌ها تشکیل خواهند داد.

سامانه احراز هویت الکترونیکی رونمایی شد
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۲ تير ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از ایبنا، سورنا ستاری روز گذشته در مراسم رونمایی رسمی از احراز هویت غیرحضوری سامانه جامع اطلاعات مشتریان (سجام)، این سامانه را یک سامانه هوش مصنوعی فوق العاده توصیف کرد و گفت: این سامانه بومی که در شرکت سپرده‌گذاری مرکزی طراحی شد، طرحی بزرگ و ماندگار  برای کشور و اقتصاد دانش بنیان خواهد بود.

    وی افزود: اینکه در راه اندازی سامانه سهام عدالت نیز  چند شرکت دانش بنیان مشارکت فعال داشتند، اتفاقی مهم  بود. ستاری، دارایی های نامشهود را نمادهای اقتدار کشورها خواند و با تاکید بر اینکه چالش موضوع دارایی‌های نامشهود باید برطرف شود، افزود: لازم است که در  بحث دارایی‌های نامشهود، فرایندهای قیمت‌گذاری مشخص باشد.

    ستاری تصریح کرد: هم اکنون اغلب شرکت ها آینده خود را در بورس می بینند و ما نیز آنها را ترغیب به حضور خواهیم کرد. معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری، از معافیت های مالیاتی و گمرکی به عنوان تسهیلات ورود این شرکت ها به بازار سرمایه یاد کرد و افزود: هم اکنون 33 شرکت دانش بنیان روی تابلوی بورس داریم که ارزش آن به 180 هزار میلیارد تومان می رسد.   همچنین  16 شرکت جدید نیز تاییدیه های اولیه را برای ورود به بورس و فرابورس دریافت کرده اند.

    معاون علمی فناوری رییس جمهور حمایت از صندوق های جسورانه در بستر بورس را از برنامه های مهم این معاونت برشمرد و گفت: از توسعه این صندوق ها و سکوهای تامین مالی جمعی  حمایت خواهیم کرد. به گفته ستاری، هم اکنون 9 صندوق جسورانه در بورس فعال است و 13 صندوق دیگر هم موافقت اصولی برای ورود به بازار سرمایه را دریافت کرده اند.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی