عصر بازار

آخرین مهلت استفاده از تسهیلات کرونایی شرکت‌های آسیب‌دیده

عصر اعتبار- آخرین مهلت استفاده از تسهیلات ویژه صندوق نوآوری و شکوفایی برای شرکت‌های دانش‌بنیان کوچک آسیب دیده از شیوع ویروس کرونا و همچنین شرکت‌های خلاق، شتاب‌دهنده‌ها و فضاهای کار اشتراکی تا پایان تیرماه خواهد بود و این زمان تمدید نخواهد شد.

آخرین مهلت استفاده از تسهیلات کرونایی شرکت‌های آسیب‌دیده
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۲ تير ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از ایسنا، برای حمایت از کسب و کارهای کوچک آسیب‌دیده بر اثر شیوع ویروس کرونا تسهیلاتی در صندوق نوآوری تعریف شد. این تسهیلات با هدف حمایت و کمک به تداوم کسب و کارهای کوچک (نیروی انسانی کمتر از 50 نفر یا فروش کمتر از 20 میلیارد ریال در سال 98) که از شیوع ویروس کرونا آسیب دیده‌اند، طراحی شده است که در این مرحله تسهیلات تا سقف 500 میلیون تومان با نرخ 9 درصد و دوره پرداخت 6 ماه و دوره تنفس 6 ماه و بازپرداخت یک ساله برای شرکت‌های دانش‌بنیان اجرایی می‌شود.

    پرداخت این تسهیلات مشروط بر حفظ اشتغال 90 درصدی شرکت است که متناسب با عملکرد، ابعاد، هزینه‌ها، حقوق، دستمزد و محل استقرار شرکت ارزیابی و پرداخت می‌شود. ضوابط مشخص شده در اعطای تسهیلات و تخمین معیار آسیب‌دیدگی از پیچیدگی خاصی برخوردار نیست.

    بر اساس این گزارش، معیار کمی میزان آسیب‌دیدگی شرکت‌ها تغییر درصد رژیم فروش شرکت در زمستان سال 98 نسبت به سال 97 است و در صورت افت فروش در زمره شرکت‌های آسیب دیده قرار می‌گیرند.

    شرکت‌های دانش‌بنیان آسیب دیده از کرونا از طریق صندوق نوآوری و شرکت‌های خلاق، شتاب‌دهنده‌ها و فضاهای کار اشتراکی از طریق صندوق‌های پژوهش و فناوری و با همکاری دبیرخانه شرکت‌های خلاق و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری از تسهیلات استفاده می‌کنند.

    بر اساس اعلام صندوق نوآوری و شکوفایی، از بین شرکت‌های دانش‌بنیان تاکنون 800 شرکت برای دریافت تسهیلات شرکت‌های آسیب‌دیده از شیوع ویروس کرونا در صندوق نوآوری و شکوفایی تقاضای خود را ثبت کرده‌اند که از این تعداد حدود 300 شرکت تایید شده و بسیاری تسهیلات دریافت کرده‌اند.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی