عصر بازار

مازاد عرضه ارز در نیما به یک میلیارد و ۴۰۱ میلیون یورو رسید

عصر اعتبار- در شرایطی که به خاطر محدودیت منابع ارزی بهای ارز در چند ماه اخیر افزایش یافته است، در سامانه نیما مجموع میزان عرضه ارز یک میلیارد و ۴۰۱ میلیون یورو بیشتر از میزان ارز خریداری برای واردات، بوده است.

مازاد عرضه ارز در نیما به یک میلیارد و ۴۰۱ میلیون یورو رسید
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۲ تير ۱۳۹۹ - ۱۷:۰۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از فارس، همانطور که در ماه‌های فروردین، اردیبهشت و خرداد عرضه ارز حاصل از صادرات بیشتر از خرید ارز بابت واردات بود، در تیر ماه هم این مازاد عرضه و افزایش فاصله عرضه با تقاضا ادامه یافته است.

    میزان عرضه در فروردین ماه 531 میلیون یورو، میزان خرید بابت واردات 413 میلیون یورو، در اردیبهشت ماه میزان عرضه یک میلیارد و 231 میلیون یورو و تقاضا 759 میلیون یورو، در خرداد عرضه ارز یک میلیارد و 87 میلیون یورو و میزان تقاضای ارز 613 میلیون یورو بوده است.

    از اول تا 21 تیر ماه هم یک میلیارد و 14 میلیون یورو عرضه و 676 میلیون یورو تقاضا وجود داشته است.

    در 3 ماه و 21 روز اول امسال، 3 میلیارد و 865 میلیون یورو ارز حاصل از صادرات عرضه شده و 2 میلیارد و 463 میلیون یورو بابت واردات پرداخت شده است.

    به گزارش فارس، اگر کشور و به خاطر ویروس کرونا و هر مساله دیگری با محدودیت ارزی روبروست و افزایش تقاضای ارز به خاطر بیشتر بودن تقاضا نسبت به عرضه است و مسئولان بانک مرکزی محدودیت زمانی برای بازگشت ارز حاصل صادرات تعیین کرده‌اند، چرا در سامانه نیما همواره عرضه ارز بیش از تقاضا است. این سوالی است که مسئولان بانک مرکزی باید به آن پاسخ دهند.ر

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی