عصر بازار

رییس بانک مرکزی انگلیس با اشاره به تداوم بحران کرونا:

نگران مشاغل از دست رفته ایم

عصر اعتبار- اندرو بیلی گفت که بازار کار به دلیل شیوع کرونا متحمل خسارت های قابل توجهی شده است.

نگران مشاغل از دست رفته ایم
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۴ تير ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از ایسنا، هر چند که شمار مرگ و میر ناشی از کووید-19 در انگلیس نسبت به روزهای اوج کاهش محسوسی یافته است اما انتظار می رود دومین اقتصاد بزرگ اروپا با یکی از سخت ترین سال های اخیر خود مواجه باشد. اندرو بیلی- رییس بانک مرکزی انگیس در همین  رابطه گفته است که بازگشت تدریجی میزان فعالیت های اقتصادی به سطوح پیش از بحران آغاز شده اما بانک مرکزی نگران مشاغل از دست رفته است.

    بیلی با بیان اینکه شرایط به نسبت چند هفته پیش بهتر شده است افزود: واضحا برداشته شدن قرنطینه و محدودیت های رفت آمدی خیلی ( روی فعالیت کسب و کارها) موثر بوده است. با این حال باید یک راه طولانی را طی کنیم. ما نگران مردمی هستیم که شغل خود را از دست داده اند.

    از سو دیگر لی که کیانگ- نخست وزیر چین با اشاره به در پیش بودن یک نبرد سخت اقتصادی هم در عرصه داخلی و هم در عرصه خارجی گفته است روند احیای اقتصاد به صورت تدریجی آغاز شده است. وی با تاکید بر تداوم حمایت های مالی لازم از بازار توسط دولت گفت که متعهد به کاهش مالیات ها و ارایه تسهیلات ارزان و مناسب به کسب و کارها هستیم.

    در سه ماهه نخست امسال اقتصاد چین 6.8 درصد کوچک شد که نخستین رشد اقتصاد منفی فصلی این کشور از زمان ثبت آمارهای مربوطه بوده است. طبق پیش بینی صندوق بین المللی پول، چین یکی از معدود کشورهای جهان است که امسال رشد مثبت خواهد داشت.

    نخست وزیر چین در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به سخت بودن شرایط اقتصاد داخلی و جهانی گفت: باید آمادگی خود را حفظ کنیم و سخت تر و سخت تر تلاش کنیم تا نسبت به بهبود وضعیت مطمین شویم.

    قرار است آمارهای رشد سه ماهه دوم امسال چین در پایان هفته منتشر شود.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی