عصر بازار

نایب رئیس کمیسیون اقتصادی:

بازگرداندن ارز صادرات به کشور حباب دلار را از بین می‌برد

عصر اعتبار- نایب رییس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با تاکید بر ضرورت بازگرداندن ارز حاصل از صادرات غیرنفتی گفت که این اقدام می‌تواند به از بین رفتن حباب دلار و در نتیجه کاهش قیمت‌ها کمک کند.

بازگرداندن ارز صادرات به کشور حباب دلار را از بین می‌برد
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۳۰ تير ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از ایسنا، حجت‌الاسلام سید کاظم موسوی اظهار کرد: مجلس یازدهم یک مجلس انقلابی، ولایی و مردمی است و ما از ابتدای این دوره بر آن بوده‌ایم که کمیسیون‌ها را تقویت کنیم. یکی از کمیسیون‌های مهم مجلس شورای اسلامی که در مباحث معیشتی، ارز، سکه، خودرو و سهام عدالت می‌تواند کارهای مهم و اثرگذار انجام دهد کمیسیون اقتصادی است و ما هم این آمادگی را داریم.

    نایب رییس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با اشاره به افزایش قیمت ارز تصریح کرد: متاسفانه شرکت‌های سوری ایجاد شدند و ارز در اختیار آنها قرار گرفته که اگر این 26 میلیارد دلار به کشور برگردانده شود هم می‌تواند در تولید داخل رونق ایجاد کند و هم حباب قیمتی ارز و دلار را از بین خواهد برد و در نتیجه قیمت‌ها نیز کاهش می‌یابد، در واقع راهکار پیشنهادی ما به دولت برگرداندن ارز حاصل از صادرات غیرنفتی است در غیر این صورت دولت باید این شرکت‌ها را به قوه قضاییه معرفی کند تا دستگاه قضایی با آنها برخورد کند و ارز را برگرداند.

    نماینده مردم اردبیل در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: ما مکانیزمی را برای تعدیل قیمت مسکن پیگیری کردیم و هفته گذشته دو فوریت طرح مالیات بر خانه‌های خالی را در مجلس شورای اسلامی تصویب کردیم. جزییات آن هم در حال چکش‌کاری در کمیسیون اقتصادی است در این طرح مشوق‌هایی برای خیرین مسکن‌ساز در نظر گرفته شده و از سویی اقدامات بازدارنده نیز پیش‌بینی شده است که ان‌شاءالله می‌تواند حباب ملک را تا حدی از بین ببرد.

    موسوی در پایان با بیان این‌که قیمت‌هایی که در حوزه خودرو به مردم تحمیل شده قیمت مناسبی نیست، اظهار کرد: طبیعتا باید جلوی مفاسد حوزه خودرو و قیمت‌های حبابی و یک شبه آن گرفته شود البته وزارت صنعت، معدن و تجارت فعلا بدون وزیر است و باید منتظر شویم تا رییس جمهور، وزیر پیشنهادی صنعت، معدن و تجارت را معرفی کند، ان‌شاء‌الله بعد از آن برنامه‌های خوبی برای حوزه خودرو خواهیم داشت.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی