عصر بازار

قیمت جهانی طلا کاهش یافت

عصر اعتبار- قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۰۸ درصد کاهش به ۱۸۸۵ دلار و ۹۵ سنت رسید.

قیمت جهانی طلا کاهش یافت
نسخه قابل چاپ
جمعه ۰۳ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از تسنیم، در حالی که تضعیف ارزش دلار و انتظارات تورمی ناشی از اقدامات محرک اقتصادی بانک های مرکزی جهان جذابیت سرمایه گذاری در بازار طلا را افزایش داده است، قیمت فلز زرد در آستانه ثبت بهترین عملکرد هفتگی طی بیش از 3 ماه گذشته قرار گرفته است.

    بر اساس این گزارش، قیمت هر اونس طلا امروز با 0.08 درصد کاهش به 1885 دلار و 95 سنت رسید. قیمت فلز زرد در معاملات آتی امروز برای تحویل در ماه اوت هم با 0.28 درصد افت به 1884 دلار و 80 سنت رسید.

    دیروز قیمت طلا به 1897 دلار و 16 سنت رسید که بالاترین رقم ثبت شده از سپتامبر 2011 تاکنون بود. قیمت ها در طی این هفته بیش از 4 درصد افزایش یافته و فلز زرد را در مسیر ثبت طولانی ترین دوره رشد قیمت روزانه از اواخر سال 2011 تاکنون قرار داده است.

    ایلیا اسپیواک تحلیلگر بازار طلا در این باره گفت: «این هفته شاهد ثبت قیمت هایی بسیار گران برای طلا بودیم.» وی افزود: «عامل اصلی ارائه بسته های محرک اقتصادی... از سوی اتحادیه اروپا و رایزنی ها در مورد ارائه یک بسته مالی جدید در آمریکاست.»

    «از سوی دیگر انتظار نمی رود نرخ بهره نیز بالا برود و این سبب جذاب تر شدن بازار طلا برای سرمایه گذاران می شود.»

    اقدامات محرک اقتصادی بانک های مرکزی جهان معمولا به سود بازار طلا تمام می شود زیرا چنین اقداماتی موجب بالا رفتن انتظارات تورمی می شود و سرمایه داران برای در امان ماندن از کاهش ارزش دارایی های خود به سمت بازارهای امنی چون بازار طلا می روند.

    شاخص ارزش دلار آمریکا امروز در نزدیکی پایین ترین رقم 2 سال گذشته باقی ماند. این در حالی است که پکن در واکنش به اقدام آمریکا در تعطیل کردن سرکنسولگری این کشور در هیوستون، دستور تعطیلی سرکنسولگری آمریکا در شهر چنگدو را صادر کرده است. افزایش تنش ها بین دو اقتصاد برتر جهان می تواند به رشد بیشتر قیمت طلا کمک کند.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی