عصر بازار

جریمه میلیون دلاری استرالیا در انتظار گوگل

گوگل در مسئله اطلاعات شخصی کاربران را فریب داده است

عصر اعتبار- سازمان رقابت استرالیا امروز اعلام کرد که شرکت گوگل برای استفاده از اطلاعات شخصی کاربران برای انجام تبلیغات هدفمند آنها را فریب داده است.

گوگل در مسئله اطلاعات شخصی کاربران را فریب داده است
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۶ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۶:۲۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از فارس، سازمان رقابت استرالیا، ‌مدعی شد شرکت گوگل برای استفاده از اطلاعات شخصی کاربران در انجام تبلیغات هدفمند آنها را فریب داده است.

    حالا این سازمان استرالیایی به دنبال دریافت میلیون‌ها دلار جریمه از گوگل است.

    مقامات استرالیایی در حالی به فکر بررسی سیاست‌های گوگل افتاده‌اند که در سراسر جهان موجی از تحقیقات برای بررسی چگونگی رفتار شرکت‌های بزرگ با اطلاعات شخصی کاربران به جریان افتاده است.

    سازمان رقابت آسیا در گزارش خود به دادگاه مدعی شده است که گوگل در دریافت مجوز از کاربران برای استفاده از اطلاعات شخصی آنها در راستای انجام تبلیغات هدفمند، شفاف عمل نکرده و یا اطلاع رسانی دقیقی به آنها نداشته است.

    راد سیمز، مدیر سازمان رقابت استرالیا می‌گویند گوگل از محل این اقدامات درآمد قابل توجهی کسب کرده و ما معتقدیم که این شرکت درآمدش را به صورت غیرقانونی کسب کرده است.

    بر اساس تغییر قوانین در سال 2013 گوگل اجازه یافته است تا اطلاعات میلیون‌ها مشتری و کاربر را از جمله نام و هویت آنها را به دست آورده و از این طریق قدرت قابل توجهی در بازار کسب کند.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی