عصر بازار

چند درصد افراد فاقد بیمه، برای وام کرونا ثبت نام کردند؟

عصر اعتبار- مطابق آخرین آمارها ۵۰۳ هزار واحد در سامانه کارا ثبت نام کرده و بیش از ۱۲ هزار میلیارد ریال وام و تسهیلات کرونا پرداخت شده است. همچنین ۵۶۴ هزار پیامک از طریق وزارت ارتباطات و فناوری ارتباطات به مشمولان ارسال شده و درصد اندکی از مشمولان فاقد بیمه، برای دریافت وام کرونا در سامانه کارا ثبت نام کردند.

چند درصد افراد فاقد بیمه، برای وام کرونا ثبت نام کردند؟
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۷ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۶:۵۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از ایسنا، از مجموع 503 هزار واحد ثبت نام شده در سامانه کارا، 290 هزار پرونده با اشتغال 655 هزار نفر از سوی 13 دستگاه اجرایی مورد بررسی قرارگرفته و 102 هزار و 429 میلیارد ریال تسهیلات را شامل می شود.

    پرداخت 12 هزار و 742 میلیارد ریال تسهیلات کرونا

    بنابر اعلام معاونت اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، تاکنون 285 هزار پرونده به مؤسسات عامل ارسال شده که از این تعداد، 36 هزار پرونده مصوب و تسهیلات مربوطه به 23 هزار پرونده پرداختشده است.

    میزان تسهیلات پرداختی از سوی موسسات عامل به مشمولان و متقاضیان وام کرونا، 12 هزار و 742 میلیارد ریال بوده است.

    شناسایی 834 زیررسته آسیب دیده ازکرونا

     وزارت کار در راستای پرداخت تسهیلات حمایتی کرونا به کسب و کارهای آسیب دیده از کرونا، تاکنون 834 زیر رسته به شدت آسیب دیده از شیوع ویروس کرونا را با هماهنگی دستگاههای اجرایی شناسایی کرده است.

    مطابق آمارهای موجود، تعداد بنگاه‌های آسیبدیده ذیل 14 رسته منتخب سه میلیون واحد است که یک میلیون و 300 هزار واحد بیمه شده و دارای کدکارگاهی و یک میلیون و 700 هزار واحد، فاقد بیمه و کد کارگاهی هستند که جمعا 2.8 میلیون بیمه شده و سه میلیون فاقد بیمه را شامل می شود.

    بیشترین زیررسته شناسایی شده متعلق به سه وزارتخانه

    بررسی ها نشان می دهد که وزارت صنعت، معدن و تجارت با 324 زیررسته، وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی با 213 زیررسته و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با  154 زیررسته به ترتیب بیشترین زیررسته های شناسایی شده و آسیب دیده از کرونا را به خود اختصاص دادهاند.

    عیسی منصوری معاون توسعه کارآفرینی واشتغال وزیر کار با اشاره به پیش بینی 400 هزار میلیارد ریال اعتبار برای تسهیلات حمایتی کرونا، می گوید: از کل رقم 35 هزار میلیارد ریال برای 108 شرکت بزرگ حمل و نقل عمومی مسافری برون شهری اعم از هوایی، ریلی و دریایی و 33 هزار و 300 میلیارد ریال جهت پرداخت تسهیلات به مؤسسات عامل معرفی و 9 هزار و 200 میلیارد ریال به مشمولان پرداخت شده است.

    ارسال پیامک به یک میلیون و 834 هزارنفر از مشمولان

    به گفته وی برای شناسایی مشمولان فاقدبیمه با وزارتخانه ها و دستگاههای مختلف اعم از وزارتخانه های کشور، صنعت، معدن و تجارت، میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، ورزش و جوانان، فرهنگ و ارشاد اسلامی، راه و شهرسازی، کشور، آموزش و پرورش، جهاد کشاورزی و سازمان فنی و حرفه ای و بهزیستی هماهنگی های لازم صورت گرفته و تاکنون بیش از یک میلیون و 986 هزار نفر از شاغلان شناسایی و براییک میلیون و 834 هزار نفر از مشمولان پیامک ارسال شده است.

    پیش از این 407 هزار واحد در سامانه کارابه نشانی   https://kara.mcls.gov.ir  ثبت نام کرده بودند که ازاین تعداد، پرونده 165 هزار واحد معادل 7 هزار و 800 میلیارد تومان از تسهیلات تکمیل و جهت پرداخت به مؤسسات و بانک های عامل ارسال شده است.

    همچنین بیش از 10 هزار پرونده معادل197 میلیارد تومان توسط سیستم بانکی مصوب و 50 هزار میلیارد تومان تحت عنوان تسهیلات کرونا به واحدها و متقاضیان مشمول پرداخت شده است.

    رانندگان بیشترین متقاضی دریافت وام کرونا

    بررسی ثبت نام متقاضیان در سامانه کارا نشان داده که بیشترین پرداختی تسهیلات کرونا به متقاضیان مربوط به رانندگان بوده ودریافت تسهیلات بدون ضامن و وثایق بانکی با استقبال بیشتری از سوی متقاضیان همراه بوده است.

    به گزارش ایسنا، بر اساس آخرین آمارها، تاکنون 564 هزار پیامک از طریق وزارت ارتباطات و فناوری ارتباطات به مشمولان ارسال شده و 4 درصد از مشمولان فاقد بیمه، برای دریافت وام کرونا در سامانه کارا ثبت نام کرده اند.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو