عصر بازار

موجودی صندوق‌های ETF طلا از ذخایر آلمان جلو زد

عصر اعتبار- سرمایه گذاران به حدی درباره دورنمای جهانی نگران هستند که ذخایر طلای صندوق‌های ETF طلا را به رکورد بالایی رسانده اند و مجموع ذخایر این صندوق‌ها از ذخایر آلمان فراتر رفته و اکنون تنها کمتر از ذخایر آمریکا است.

موجودی صندوق‌های ETF طلا از ذخایر آلمان جلو زد
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۱۶ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از ایسنا، قیمت طلا پس از این که برای نخستین بار از مرز 2000 دلار عبور کرد، روز چهارشنبه تحت تاثیر افت ارزش دلار و کاهش بازده اوراق قرضه آمریکا به رکورد بالای جدیدی صعود کرد. طلا امسال 34 درصد رشد قیمت داشته و یکی از بهترین عملکردها را در بازار کالاها داشته است.

    این فلز ارزشمند امسال در پی شیوع ویروس کرونا که به رشد اقتصادی صدمه زده و باعث تقویت تقاضا برای داراییهای امن شده، به رکورد قیمت بالایی صعود کرده و باعث سرازیر شدن سرمایه ها به سوی صندوقهای ETF تحت پشتوانه طلا شده است. سرمایه گذاران نگرانند موج اقدامات محرک مالی دولتها برای مبارزه با کندی اقتصادی باعث کاهش ارزش ارزها و برانگیخته شدن تورم شود. همچنین تجدید تنشهای ژئوپلیتیکی و افزایش بار بدهی دولتها و ارزش بالای سهام عوامل دیگر موثر در رشد قیمت طلا بوده اند.

    طبق آمار مقدماتی که از سوی بلومبرگ گردآوری شده است، ذخایر جهانی صندوق‌های ETF طلا تا دوشنبه هفته جاری به 3365.6 تن رسید که رشد 30 درصدی از ابتدای سال 2020 تاکنون را نشان می دهد و چند تن بالاتر از ذخایر آلمان است. ذخایر طلای آمریکا بیش از 8 هزار تن است.

    حتی پس از این که بهای معاملات طلا از مرز 2000 دلار در هر اونس عبور کرد، پیش بینیهای زیادی از رشد چشمگیر قیمت این فلز ارزشمند وجود دارد. بانک گلدمن ساکس پیش بینی کرده که هر اونس طلا ممکن است تا مرز 2300 دلار عبور کند زیرا سرمایه گذاران در جست و جوی یک ارز ذخیره جدید هستند در حالی که شرکت "آر بی سی کپیتال مارکتس" رشد قیمت طلا به 3000 دلار را پیش بینی کرده است.

    بر اساس گزارش بلومبرگ، سرمایه گذاران صندوق‌های ETF که تحت پشتوانه طلا قرار دارند، طلا را بدون نیاز به تحویل فیزیکی این فلز معامله می کنند.

    هر اونس طلا برای تحویل فوری تا اواخر روز چهارشنبه به مرز 1037 دلار رسید در حالی که بهای هر اونس طلا در بازار معاملات آتی آمریکا با 1.4 درصد افزایش، در 2048 دلار و 30 سنت ایستاد.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو