عصر بازار

تهیه طرح شفاف سازی فعالیت‌های اقتصادی در مجلس

عصر اعتبار- عضو کمیسیون صنایع مجلس از تهیه طرح شفاف سازی فعالیت اقتصادی در مجلس خبر داد و گفت: بر اساس این طرح همه فعالان اقتصادی ملزم به ثبت اقدامات خود در شبکه الکترونیک خواهند بود.

تهیه طرح شفاف سازی فعالیت‌های اقتصادی در مجلس
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۰ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از میزان، رضا تقی پور اظهار کرد: یک مشکل اساسی در کشور وجود دارد و تا زمانی که برطرف نشود همه اقدامات برای جلوگیری از فرار مالیاتی مقطعی و غیر موثر خواهد بود.

    عضو کمیسیون صنایع مجلس با بیان اینکه تا یکپارچه سازی اطلاعات صورت نگیرد اقداماتی که انجام می‌شود اثرگذار نیست، افزود: در کشور اطلاعات به صورت جزیره‌ای و مجزا در سازمان‌ها وجود دارد و یکپارچه نمی‌شوند، اگر این یکپارچگی صورت بگیرد مشکل فرار مالیاتی برطرف می‌شود و می توان تمام اقدامات تجاری و مالی یک فرد را رصد کرد.

    وی گفت: به دلیل پراکندگی اطلاعاتی که وجود دارد سازمان امور مالیاتی به دلیل توان محدود و عدم دسترسی به اطلاعات نمی‌تواند آن‌ها را یکپارچه کند.

    تقی پور با بیان اینکه در حال حاضر هر قانون جدیدی برای اخذ مالیات وضع کنیم در اجرا با مشکل مواجه می‌شود، بیان کرد: ابتدا باید مشکل شفافیت مالی را برطرف کنیم و هر فردی که اقدام به فعالیت اقتصادی می‌کند باید دارای کد شناسایی باشد و تمام اقدامات در شبکه الکترونیکی ثبت شود تا بتوانیم موضوعات را رهگیری کنیم در غیر این صورت همانند قوانینی که وجود دارد موفق نخواهد بود.

    عضو کمیسیون صنایع مجلس از تهیه طرح شفاف سازی فعالیت اقتصادی در مجلس خبر داد و خاطرنشان کرد: بر اساس این طرح همه فعالان اقتصادی ملزم به ثبت اقدامات خود در شبکه الکترونیک خواهند بود و نباید اجازه داد هیچ تراکنشی خارج از شبکه صورت بگیرد.

    وی با بیان اینکه تا زمانی که این مشکلات وجود دارد روشی برای یکپارچگی اطلاعات نمی‌توانیم داشته باشیم، تصریح کرد: امیدواریم این طرح در مدت دو تا سه هفته آینده به صحن مجلس بیاید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی