عصر بازار

آخرین وضعیت پرداخت مطالبات بیمارستان ها از سوی سازمان بیمه سلامت

عصر اعتبار- مدیرعامل سازمان بیمه سلامت آخرین وضعیت پرداخت مطالبات مراکز درمانی دولتی و خصوصی و داروخانه ها را تشریح کرد.

آخرین وضعیت پرداخت مطالبات بیمارستان ها از سوی سازمان بیمه سلامت
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۰ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۶:۳۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از ایسنا، مهندس طاهر موهبتی با تبریک روز خبرنگار و تاکید بر لزوم اطلاع رسانی دقیق، در خصوص پرداخت مطالبات این سازمان به مراکز طرف قرارداد، تصریح کرد: علی‌رغم آنکه هنگام حضور در سازمان بالغ بر 11 ماه بدهی داشتیم، اما اکنون در بخش خصوصی تا آخر خرداد ماه بدهی های خود را پرداخت کرده‌ایم. بدهی ما در بخش دولتی تنها سه ماه است. در سال 99 نیز تا 70 درصد مطالبات تیر ماه نیز پرداخت شده است.

    وی افزود: در داروخانه‌ها نیز بدهی‌های ما تا خرداد ماه پرداخت شده است و از سال قبل نیز تنها یک ماه بدهی از سال قبل داریم. این در حالی است که قانونا می‌توانستیم سه ماه مهلت پرداخت داشته باشیم. در مجموع 2600 میلیارد تومان بدهی باقی مانده؛ در حالی که تنها در سال 98 پیش‌بینی می‌شد 23 هزار میلیارد تومان بدهی داشته باشیم که با جلوگیری از اتلاف منابع جلوی این مشکل را گرفتیم.

    موهبتی گفت: اگر بدهی هم در این دوران وجود داشت به علت چهار ماه بودجه‌ای بود که از سال 97 به ما اختصاص نیافت. ما حتی امیدوار بودیم به سمتی حرکت کنیم که حتی پیش‌پرداخت هم پیش از تحویل سند به مراکز داشته باشیم.

    مدیرعامل سازمان بیمه سلامت خاطرنشان کرد: طی مدت حضورمان در بیمه سلامت حدود 5900 نسخه پیچی الکترونیک انجام شد و 73 درصد مراکز نیز به سمت نسخه نویسی الکترونیک پیش رفتند.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی