عصر بازار

استفاده از پول نقد در کدام کشورها رواج بیشتری دارد؟

عصر اعتبار- در حالی که اکثر کشورهای آسیایی به پرداخت‌های غیرنقدی گرایش دارند، هنوز بسیاری از کشورهای اروپایی پرداخت‌های نقدی را ترجیح می‌دهند که در صدر آنها اسپانیا قرار دارد.

استفاده از پول نقد در کدام کشورها رواج بیشتری دارد؟
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۲ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۶:۰۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از اقتصادآنلاین، اکثر اروپایی‌ها هنوز هم به استفاده از پول فیزیکی علاقه دارند، در حالی که کشورهای آسیایی بیشتر از پرداخت‌های غیر نقدی استقبال می‌کنند. گزارش جهانی پول نقد برای سال 2018، تجزیه و تحلیلی در خصوص عادات مردم در پراخت به صورت نقدی یا توسط کارت (یا حتی موبایل) را ارائه می‌دهد.

    در حالی که بیشتر مطالعات، به اصطلاح مطالعات روزانه خوانده می‌شوند و افراد زندگی روزمره خود را ثبت می‌کنند، اما به گونه‌ای متفاوت طراحی شده‌اند و ممکن است نتایج متفاوتی را به همراه داشته باشند. با این حال، مقایسه ارقام، یک درک کلی از اینکه کدام کشورها تمایل بیشتر و کدام تمایل کمتری برای استفاده از پول نقد دارند، ارائه می‌دهد.

    ژاپن از قاعده کشورهای آسیایی که به پرداخت غیرنقدی علاقه دارند مستثنی بوده است. در سال 2019، دولت این کشور "چشم‌انداز غیر نقدی" خود را منتشر کرد که به دنبال افزایش سهم پرداخت‌های غیرنقدی تا 40درصد، تا سال 2025 بوده است.

    طبق گفته‌های دولت ژاپن در حال حاضر تنها 18درصد از پرداخت‌ها در این کشور به صورت غیرنقدی انجام می‌شوند. در حالی که این میزان با نرخ‌های چندین کشور اروپایی مانند اسپانیا، ایتالیا و آلمان قابل مقایسه بوده، همسایگان منطقه‌ای مانند چین و کره‌جنوبی پرداخت‌های غیرنقدی را تا حد بیشتری پذیرفته‌اند.

    در نمودار ارائه شده، به ترتیب کشورهایی که بیشترین پرداخت‌های نقدی را در سال 2018 داشته‌اند مشاهده می‌کنید؛

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی