عصر بازار

نشانه‌های رشد اقتصادی در هند پس از قرنطینه کرونایی

عصر اعتبار- شاخص‌ اقتصادی هند نشان می‌دهد که پس از چهار ماه قرنطینه به خاطر شیوع ویروس کرونا فصل جدیدی از رشد اقتصادی در این کشور آغاز شده است.

نشانه‌های رشد اقتصادی در هند پس از قرنطینه کرونایی
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۲۳ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از فارس، چهار ماه پس از قرنطینه عمومی در هند برخی شاخص‌های اقتصادی از جمله صادرات، سرمایه‌گذاری خارجی و تعداد شاغلان حکایت از بهبود وضعیت اقتصادی در این کشور دارد.

    آمارها نشان می‌دهد میزان صادرات کالاهای اساسی از جمله صادرات انواع ادویه افزایش یافته و رشد 34 درصدی نسبت به ماه‌ ژوئن داشته است. بخش صنعت اتومبیل این کشور نیز وضعیت بهتری پیدا کرده و میزان صادرات این بخش تقریباً 3 درصد رشد داشته و به بیش از 4.76 میلیون وسیله در سال منتهی به 31 مارس رسیده است.

    براساس آمارهای وزارت صنعت و بازرگانی این کشور تراز پرداخت هند در شرایط بهتری است. صادرات به وضعیت مطلوبی برگشته و در ماه ژولای تقریباً 91 درصد میزان صادرات گذشته انجام شده است. واردات هم حدود 70درصد میزان سال گذشته است.

    براساس این گزارش میزان بیکاری در ماه ژوئن و جولای هم کاهش یافته این آمار در حالی است که پیش از این پیش‌بینی‌هایی مبنی بر از دست دادن 121.5 میلیون شغل در آوریل 2020 اعلام شده بود. علائمی دیگری هم برای بهبود اقتصادی در هند وجود دارد به طوری که بر اساس آمارها هند دومین کشور بزرگ سرمایه‌گذار در آمریکا محسوب می‌شود و 120 پروژه جدید و 5429 شغل در سال 2019 - 20 داشته است.

    جولیا چپل مدیرعامل بازارهای بین‌المللی در لندن گفت: ما وضعیت بد اقتصادی را در ابتدای شیوع ویروس کرونا داشتیم که بیشتر متأثر از آشفتگی اقتصادی جهانی بود. طی چند ماه گذشته سرمایه‌گذاری‌ها توسط شرکت‌های هندی رشد داشته و دفاتر این شرکت‌ها بازگشایی شده است و انتظار داریم حجم سرمایه‌گذاری‌ها تا پایان امسال از رشد قابل توجهی برخوردار باشد.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی