عصر بازار

کلاهبرداری ۲۰۵ میلیارد تومانی در تهران

عصر اعتبار- رئیس پایگاه یکم پلیس آگاهی تهران از دستگیری ۳ تن از اعضای باند بزرگ کلاهبرداران که با اسناد جعلی، املاک شهروندان را می فروختند، خبر داد و گفت: متهمان به فروش ۴ قطعه پلاک ثبتی به ارزش ۲۰۵ میلیارد تومان اعتراف کردند.

کلاهبرداری ۲۰۵ میلیارد تومانی در تهران
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۲۳ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبر ی«عصر اعتبار» به نقل از ایسنا، سرهنگ کارآگاه سید علی شریفی در این باره گفت: در پی شکایت یکی از شهروندان مبنی بر اینکه بیستم بهمن ماه سال گذشته 4 مرد به درب منزلش واقع دراقدسیه مراجعه و با شکستن درب وارد شده و یک ساعت طلا به ارزش تقریبی 2 میلیارد ریال را سرقت کرده اند بررسی موضوع در دستور کار قرار گرفت.

    وی با اشاره به اینکه شاکی موفق شده بود شماره پلاک خودروی متهمان را یادداشت کند، افزود: پس از ارجاع پرونده به پایگاه یکم پلیس آگاهی تحقیقات اولیه برای شناسایی سارقان صورت گرفت.

    این مقام انتظامی ادامه داد: تحقیقات پلیسی ادامه داشت تا اینکه 31 فروردین ماه خودروی متهمان در اتوبان مدرس توسط واحد گشت پلیس آگاهی متوقف و راننده آن به نام شهروز متولد 1357 دستگیر و برای انجام تحقیقات به پایگاه یکم انتقال می یابد.

    رئیس پایگاه یکم پلیس آگاهی تهران بیان کرد: گزارش واحد گشت پلیس آگاهی حاکی از آن بود در بازرسی از خودروی توقیفی 30 سند ملک جعلی کشف و در بررسی های تکمیلی مشخص شد که مدارک و سند شاکی نیز جعل شده است.

    وی افزود: ظن مأموران مبنی بر فروش ملک شاکی با استفاده از اسناد جعلی توسط متهم قوت گرفت و وی برای تحقیقات تخصصی در اختیار کارآگاهان دایره مبارزه جعل و کلاهبرداری پایگاه قرار گرفت.

    سرهنگ شریفی ابراز داشت: در ادامه تحقیقات پلیسی مشخص شد که شهروز عضو یک باند بزرگ جعل و کلاهبرداری است و این افراد تا کنون 3 ملک بزرگ در تهران را به ارزش تقریبی 200 میلیارد تومان فروخته اند و قصد داشتند با سندهای جعلی تهیه شده 30 ملک دیگر را به همین شیوه بفروشند.

    این مقام انتظامی با بیان اینکه در شاخه دیگری از تحقیقات پلیسی سرکرده باند به نام جهانگیر و هم دست وی به نام رضا در ششم اردیبهشت ماه دستگیر شدند، خاطرنشان کرد: متهم اصلی اعتراف کرد، تهیه اسناد جعلی و طرح نقشه ارتکاب این جرایم را با سه همدست دیگر به نام های حسین، کامران و نادر انجام داده است و علاوه بر 3 فقره ملک در تهران یک فقره ملک دیگر نیز در فردیس کرج به ارزش 5 میلیارد تومان فروخته است.

    بر اساس گزارش سایت پلیس، رئیس پایگاه یکم پلیس آگاهی در پایان گفت: با اعتراف صریح متهمان به بزه انتسابی هر 3 متهم با دستور قضائی برای کشف جزئیات پرونده و دستگیری سایر متهمان در اختیار پلیس آگاهی تهران قرار دارند.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو