عصر بازار

در ماه جولای؛

بیکاری در کره‌جنوبی برای پنجمین ماه متوالی افزایش یافت

عصر اعتبار- طبق داده‌های اداره آمار کره‌جنوبی بازار کار این کشور برای پنجمین ماه متوالی افت کرده است. با وجود بحران کرونا شرکت‌ها رو به اخراج کارکنان آورده و یا آنها را به مرخصی بدون حقوق فرستاده‌اند.

بیکاری در کره‌جنوبی برای پنجمین ماه متوالی افزایش یافت
نسخه قابل چاپ
جمعه ۲۴ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از مهر، طبق داده‌های اداره آمار کره‌جنوبی بازار کار این کشور برای پنجمین ماه متوالی افت کرده است. با وجود بحران کرونا شرکت‌ها رو به اخراج کارکنان آورده و یا آنها را به مرخصی بدون حقوق فرستاده‌اند.

    تعداد کل افراد شاغل کره جنوبی در ماه جولای به 27 میلیون و 106 هزار نفر رسید که این نسبت به ماه مشابه سال گذشته 277 هزار نفر کمتر است.

    در مقایسه با سال گذشته، بازار کار کره‌جنوبی 195 هزار نفر در ماه مارس، 476 هزار نفر در ماه آوریل، 392 هزار نفر در ماه می و 342 هزار نفر در ماه ژوئن از دست داده است.

    این طولانی‌ترین توالی ماهانه افت بازار کار کره در 11 سال اخیر است. بدترین آمار قبلی مربوط به سال 2009 و پس از بحران مالی بزرگ جهانی می‌باشد.

    نرخ بیکاری کره‌جنوبی در این ماه 0.1 درصد دیگر افزایش یافت و به 4 درصد رسید. این بالاترین آمار بیکاری ماه جولای از سال 2000 تا کنون است. نرخ بیکاری گسترده که شرایط بازار کار را دقیق‌تر نشان می‌دهد در این ماه 13.8 درصد رسید و نرخ بیکاری افراد بین 15-29 ساله هم به 25.6 درصد افزایش یافت. این بالاترین سطح این آمار از زمان آغاز ارائه آن از 2015 تا کنون است.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی