عصر بازار

پرداخت وام الکترونیک در بانک ملی کلید خورد؛

دریافت تسهیلات ویژه کرونا در ۵ دقیقه با اپلیکیشن ایوا

عصر اعتبار- اپلیکیشن ایوا با راه‌اندازی سرویس نشان بانک، امکان دریافت تسهیلات ویژه کرونا را در مدت زمان پنج دقیقه برای مشتریان بانک ملی فراهم کرده است.

دریافت تسهیلات ویژه کرونا در ۵ دقیقه با اپلیکیشن ایوا
نسخه قابل چاپ
جمعه ۲۴ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۵:۵۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایبِنا، مرداد ماه سال جاری برای نخستین بار در کشور از سرویس پرداخت تسهیلات به صورت غیرحضوری رونمایی شد. این سرویس که در اپلیکیشن پرداخت ایوا ارائه می‌شود متعلق به شرکت پرداخت الکترونیک سداد، بازوی پرداختی بانک ملی ایران است.

    محمدعلی محمودزاده در این باره اظهار داشت: سرویس نشان بانک، سرویس جدید اپلیکیشن ایوا است که کاربر به کمک آن می‌تواند در یک فضای مجازی، حضور در شعبه بانک را تجربه کرده و امور بانکی خود را مدیریت کند.

    وی افزود: به کمک این سرویس کاربر می‌تواند ثبت امضای الکترونیک، پرداخت تسهیلات، صدور کارت اعتباری الکترونیک، افتتاح حساب، صدور دسته چک، دریافت شبا، مشاهده موجودی و دریافت صورتحساب آن، مسدودی کارت ، مشاهده آنلاین نرخ ارز و... را به صورت غیرحضوری و به صورت 24 ساعته و در تمامی روزهای هفته در اپلیکیشن ایوا انجام دهد.

    محمودزاده با بیان اینکه کاربر در این سرویس می‌تواند با وارد کردن مشخصات هویتی و اطلاعات شخصی و احراز هویت از طریق چهره درخواست ثبت امضای الکترونیک دهد، ادامه داد: بعد از استعلام از مرکز صدور گواهی الکترونیکی، امضا دیجیتال برای کاربر فعال شده و می‌تواند از آن در تمام خدماتی که احتیاج به امضا الکترونیکی (دیجیتال) از جمله دریافت تسهیلات، فعال کردن کارت اعتباری، و...بدون نیاز به مراجعه به شعبه و به صورت غیرحضوری استفاده کند.

    مدیرعامل شرکت پرداخت الکترونیک سداد ادامه داد: بحث امضای الکترونیک اتفاق جدیدی نیست اما امضای الکترونیک در اپلیکیشن ایوا این تفاوت را دارد که از نظر حقوقی انکارناپذیر است که این قابلیت را به اپلیکیشن ایوا می‌دهد که تمامی فعالیت‌های بانکی را به صورت الکترونیک و بدون نیاز به فرد انجام دهد.

    پرداخت کارت اعتباری به  بیش از 5 میلیون نفر از دارندگان سهام عدالت

    وی درباره اعطای تسهیلات به دارندگان سهام عدالت گفت: افرادی که از طریق بانک ملی یارانه دریافت می‌کنند، می‌توانند از طریق این سرویس کارت اعتباری خود را فعال کنند که این کاربران بیش از 5 میلیون حساب نزد بانک ملی دارند.

    مدیرعامل پرداخت الکترونیک سداد یادآور شد: بر این اساس کاربران در فروشگاه‌های زنجیره‌ای مثل رفاه و افق کوروش می‌توانید با کمک اپلیکیشن ایوا پرداخت را انجام دهند. به این صورت که صورت‌حساب توسط اپراتور آن فروشگاه به صورت QR بارکد درمی‌آید و خریدار با اپ ایوا و اسکن این صورت‌حساب توسط گوشی تلفن همراه می‌تواند پرداخت را انجام دهد و دیگر نیازی به کارت بانک فیزیکی نیست.

    اعطای تسهیلات کرونا به بنگاه‌های آسیب‌دیده به صورت تمام الکترونیک

    محمودزاده در ادامه عنوان کرد: یکی دیگر از سرویس‌های موجود در نشان بانک، سرویس"دریافت تسهیلات کرونا" مختص بنگاه‌های آسیب دیده از کرونا است که لیست این بنگاه‌ها از سوی مراجع ذیربط به بانک ملی ارائه می‌شود.

    وی با بیان اینکه صاحبان بنگاه‌های اقتصادی می‌توانند به کمک این بستر و با وارد کردن کد ملی به همراه کد کارگاه خود درخواست وام کنند که بعد از تایید، تسهیلات در بازه 24 ساعته به حساب آنها واریز خواهد شد، افزود: برای دریافت تسهیلات کرونا، به امضای دیجیتال نیاز بوده که این امر توسط سرویس امضای دیجیتال مهیا شده است.

    مدیرعامل شرکت پرداخت الکترونیک سداد با بیان اینکه خدماتی مانند امکان دریافت شماره شبا بر اساس شماره حساب، بازپرداخت تسهیلات بانک ملی، امکان انتقال وجه شتابی و دریافت موجودی حساب از تمامی کارت‌های بانکی عضو شتاب در اپلیکیشن ایوا وجود دارد، افزود: همچنین خدماتی چون دریافت نرخ آنلاین ارز، صورتحساب کارت، خدمات چک و افتتاح حساب به زودی در اپلیکیشن ایوا فعال خواهد شد.

    سداد به دنبال سهم 25 درصدی از بازار پرداخت الکترونیک

    محمودزاده درباره برنامه‌های پرداخت الکترونیک سداد در آینده نیز گفت: 55 میلیون ایرانی در بانک ملی حساب دارند و پرداخت الکترونیک سداد با توجه به پشتوانه بانک ملی می‌تواند سهم خود را در بازار پرداخت الکترونیک به 25 درصد افزایش دهد.

    وی افزود: در این مسیر با توجه به اشباع شدن بازار دستگاه‌های کارتخوان، برنامه‌ریزی شرکت بیشتر  در حوزه اپلیکیشن‌های موبایلی و توسعه اپلیکیشن ایوا خواهد بود.

    محمودزاده خاطرنشان کرد: در شرایط پساکرونا با جهان متفاوتی نسبت به شرایط قبل از شیوع این بیماری مواجه می‌شویم و ذائقه مردم در نحوه ارتباطات مالی متفاوت خواهد بود و به طور قطع بیش از پیش به سمت پرداخت‌های الکترونیک حرکت خواهند کرد که موجب توسعه این حوزه خواهد شد.

    وی ادامه داد: بنابراین سداد برنامه‌های ویژه‌ای برای بهره‌برداری از شرایط پساکرونا و ارائه خدماتی مبتنی بر رفع نیازهای مردم خواهد داشت.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی