عصر بازار

رئیس هیات مدیره کارگزاری بانک ملی؛

مشکل فروش سهام عدالت در بانک ملی چیست؟

عصر اعتبار- رئیس هیات مدیره کارگزاری بانک ملی گفت: از شنبه هفته آینده مشکل ثبت درخواست فروش سهام عدالت در این کارگزاری برطرف می‌شود و سهامداران می‌توانند از چهار روش نسبت به فروش سهام خود اقدام کنند.

مشکل فروش سهام عدالت در بانک ملی چیست؟
نسخه قابل چاپ
جمعه ۲۴ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۹:۴۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از تجارت‌نیوز، یکی از مشکلات دارندگان سهام عدالت در هفته‌ای که سپری شد ثبت درخواست فروش سهام عدالت تا سقف 60 درصد از طریق کارگزاری‌ها بود. یکی از کارگزاری‌هایی که در ثبت درخواست فروش مشکل داشت کارگزاری بانک ملی بود.

    سهامداران در این خصوص اظهار کرده‌اند که 30 درصد اول سهامشان را از طریق بانک ملی فروخته‌اند اما وقتی می‌خواهند برای 30 درصد دوم اقدام کنند درخواست ثبت نمی‌شود و با این پیغام مواجه می‌شوند که «درخواست شما قبلا ثبت شده است».

    سید علی پورقره‌سید، رئیس هیات مدیره کارگزاری بانک ملی گفت: درخواست‌های فروش سهام عدالت را از چهار طریق ثبت درخواست در سامانه بام بانک ملی (سداد)، درگاه اینترنتی خود کارگزاری و برنامه‌های ایوا و بله دریافت می‌کنیم، اما در چند روز گذشته سیستم‌های OTP و SMS مشکل داشتند (این مشکل به زیرساخت خارج از کارگزاری بانک ملی مربوط است) که در برخی از زمان‌ها درخواست مشتریان ثبت نمی‌شد که خوشبختانه این مشکل حل شده است.

    وی درباره رفع مشکل به وجود آمده توضیح داد: امیدواریم از روز شنبه هفته آینده این مشکل برطرف ‌شود چون قرار است همه درگاه‌های ثبت درخواست به یک درگاه مرکزی کارگزاری وصل شود. با این اقدام از هفته آینده نباید در ثبت درخواست و در پرداخت مشکل داشته باشیم.

    مشکل فروش سهام عدالت چه بود؟
    طی چند روز گذشته فروش سهام عدالت از طریق برخی از کارگزاری‌ها به خصوص کارگزاری بانک ملی با مشمل مواجه بود. سید علی پورقره‌سید در این خصوص عنوان کرد: کارگزاری بانک ملی کلا حدود 80 میلیارد تومان در روز گذشته سهام عدالت فروخت که حدود 75 میلیارد تومان آن در سه درصد مثبت اول صبح به فروش رفت و وقتی بازار دچار ریزش شد، فروش را متوقف کردیم.

    قره سید افزود: حدود میلیارد تومان از فروش سهام عدالت در مقیاس کل ارزش معاملات که در همان روز حدود 23 هزار میلیارتومان بود به هیچ عنوان نمی‌تواند دلیل ریزش بازار باشد.

    وی معتقد است این که می‌گویند کارگزاری بانک ملی سهام عدالت را در بازار منفی و با قیمت پایین فروخته به هیچ عنوان واقعیت ندارد.

    وی افزود: از حدود پنج هزار میلیارد تومان سهام عدالتی که به فروش رفته بیش از دو هزار میلیارد تومان آن توسط کاگزاری بانک ملی فروخته شده که حدود هزار و 900 میلیارد تومان آن را پرداخت کرده‌ایم، یعنی بین 30 تا 40 درصد از سهم بازار از آن این کارگزاری است. که دلیل اصلی این سهم چشمگیر برای کارگزاری بانک ملی صاحبان سهم عدالتی هستند که عمدتا حساب بانک ملی دارند.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی