عصر بازار

در سه ماهه دوم سال؛

رشد نرخ بهره‌وری نیروی کار آمریکا با بیشترین سرعت در ۱۱ سال اخیر

عصر اعتبار- براساس اعلام وزارت کار آمریکا به دنبال کاهش ساعات کاری در بحبوحه پاندمی کرونا، بازدهی بخش غیرکشاورزی این کشور در سه ماهه دوم سال با بیشترین سرعت در ۱۱ سال اخیر افزایش یافته است.

رشد نرخ بهره‌وری نیروی کار آمریکا با بیشترین سرعت در ۱۱ سال اخیر
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۵ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از ایبنا، وزارت کار آمریکا اعلام کرد که بهره‌وری بخش غیر کشاورزی که برحسب تولید ساعتی به ازای هر کارگر محاسبه می‌شود، در سه ماه دوم سال با رقم 7.3 درصد افزایش یافته است؛ این بیشترین افزایش بهره‌وری از سه ماهه دوم سال 2009 تاکنون محسوب می‌شود.

    بازدهی این بخش در سه ماهه منتهی به مارس با سرعت 0.3 درصد کاهش پیدا کرده بود. ساعات کاری نیز در سه ماهه دوم سال با نرخ 43.0 درصد ریزش کرد که از زمان ثبت آمار در سه ماهه اول سال 1947 بی‌سابقه بوده است.

    اقتصاددانان شرکت کننده در نظرسنجی رویترز پیش‌بینی کرده بودند که بازدهی در سه ماهه دوم سال با نرخ 1.5 درصد احیا شود. بازدهی بخش غیرکشاورزی در سه ماهه دوم سال جاری در مقایسه با مدت مشابه سال 2019 با نرخ 2.2 درصد افزایش یافته است.

    رشد هزینه هر کارگر به ازای یک واحد تولید، در سه ماهه منتهی به ژوئن با نرخ 12.2 درصد افزایش پیدا کرده است. این رقم در سه ماهه اول سال با نرخ 9.8 درصد افزایش پیدا کرده و این در حالی است که نرخ مذکور برای سال گذشته 5.7 درصد بوده است.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی