عصر بازار

شریعتمداری خبر داد:

دسترسی مردم به اطلاعات حقوق و مزایای همه مدیران وزارت کار

عصر اعتبار- وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: به تدریج و در مدت ۲ ماه، حقوق و مزایا، پیشینه کاری و زندگی همه مدیران شاغل در مجموعه‌های مرتبط با این وزارتخانه در دسترس و نظارت عموم قرار خواهد گرفت.

دسترسی مردم به اطلاعات حقوق و مزایای همه مدیران وزارت کار
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۶ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از مهر، محمد شریعتمداری در ارتباط تصویری با بخش خبری 21 شبکه یک سیما درباره افتتاح سامانه‌های شفافیت این وزارتخانه اظهار داشت: یکی از مهم‌ترین برنامه‌های دولت، حرکت در جهت شفافیت به عنوان یکی از راه‌های جلوگیری از فساد و استفاده از خرد جمعی مردم در اداره امور حکومتی است.

    وی با اشاره به اینکه سامانه شفافیت در مجموعه فعالیت‌های اقتصادی و خدماتی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی مستقر شده است، ادامه داد: امروز از 6 سامانه دیگر در حوزه فعالیت‌های سازمان‌های بهزیستی و تأمین اجتماعی و صندوق بازنشستگی کشوری رونمایی کردیم که در سایت اصلی این وزارتخانه بسیاری از اطلاعات مورد نیاز مردم وجود دارد.

    شریعتمداری افزود: این سامانه‌های هوشمند فعالیت‌های اجرایی در مجموعه صندوق‌های بازنشستگی کشوری است و ستاد و سازمان‌های وزارتخانه در مجموعه 32 سامانه اصلی و چند زیر سامانه قرار دارند که چراغ راه مدیریت برای پیشرفت امور هستند و از طرفی نظارت عمومی و اجتماعی مردم را بر فعالیت‌های اقتصادی وزارت تعاون فراهم می‌کند.

    وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: در ستاد سازمان‌ها، 10 سامانه؛ در شرکت سرمایه گذاری سازمان تأمین اجتماعی، 18 سامانه و در صندوق بازنشستگی کشوری، 4 سامانه و در مجموع 32 سامانه از یک پنجره واحد در دسترس مردم قرار خواهد گرفت و دسترسی به اطلاعات حوزه‌های گوناگون، طبقه بندی شده است.

    شریعتمداری افزود: سامانه مشخصات مدیران و اعضای هیئت مدیره همه شرکت‌های تابع وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و سامانه اطلاعات املاک و مستغلات این وزارتخانه و شرکت‌های تابعه، کامل در دسترس مردم است.

    وی با بیان اینکه پویش ملی شفافیت را راه اندازی کردیم، اضافه کرد: همچنین سامانه صورتجلسه هیئت مدیره‌ها و مجامع و تکالیف آن‌ها و پرونده‌های حقوقی وزارتخانه‌ها و سامانه قراردادها و معاملات هم در دسترس است.

    دسترسی عموم به حقوق و مزایای مدیران وزارت کار

    وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در پاسخ به این پرسش که چرا حقوق و مزایای مدیران را در سامانه‌ها درج نکردید؟ گفت: حتماً این گونه خواهد شد و هم حقوق و مزایا و هم پیشینه کاری و زندگی (رزومه و بیوگرافی) همه مدیران شاغل در مجموعه‌های مرتبط با وزارتخانه در دسترس و نظارت عموم قرار خواهد گرفت و در دو ماه آینده هر روز بخشی از این اطلاعات، عمومی سازی خواهد شد.

    شریعتمداری با تاکید بر اینکه عمومی سازی اطلاعات این 6 سامانه آغاز خواهد شد اضافه کرد: اکنون داشبوردهای مدیریتی این سامانه‌ها، کامل در اختیار مدیران قرار گرفته است و به تدریج در اختیار عموم مردم قرار می‌گیرد.

    وی تاکید کرد: معتقدیم برای مهار اژدهای هفت سر فساد و امکان پذیر شدن مسیر توسعه و پیشرفت، راهی جز شفافیت برای وزارتخانه‌ها وجود ندارد و این ابزار نه تنها ضد فساد است بلکه فضای گفت و گو و نقد و به کارگیری خرد جمعی را فراهم می‌کند.

    وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از همه دولت و سازمان‌های غیر دولتی خواست در بخش شفافیت، قدم‌های محکم‌تری بردارند.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی