عصر بازار

سال گذشته انجام شد؛

ایجاد ۱۷۴ هزار شغل از سوی کمیته امداد در کشور

عصر اعتبار- مدیرکل راهبری شغلی کمیته امداد کشور گفت: سال گذشته ۴۵۰ هزار شغل در کشور ایجاد شده که سهم کمیته امداد ۱۷۴ هزار شغل بوده است.

ایجاد ۱۷۴ هزار شغل از سوی کمیته امداد در کشور
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۹ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از ایسنا، احمد خانی نوذری عصر روز سه شنبه 29 مرداد در نشست هم اندیشی که در مجتمع فرهنگی آیت الله اراکی کمیته امداد استان مرکزی برگزار شد، اظهار کرد: کمیته امداد تنها نهادی است که نام امام(ره) بر تارک آن می درخشد و خدمات اشتغال تنها بخشی از خدماتی است که توسط این نهاد ارائه می شود، این نهاد، شجره طیبه ای است که در 40 سال گذشته مجموعه ای از خدمات را به جامعه هدف خود ارائه کرده است.

    وی افزود: در 25 سال گذشته بالغ بر یک و نیم میلیون فقره تسهیلات از سوی کمیته امداد اعطا شده و بیش از یک میلیون فرصت شغلی پدید آمده است.

    مدیرکل راهبری شغلی کمیته امداد کشور تصریح کرد: در سال 98 قریب به 40 درصد اشتغال کل کشور توسط کمیته امداد ایجاد شده است و بخش عمده ای از تسهیلات اعطایی از سوی این نهاد، اعتبار قرض الحسنه بلندمدت است.

    خانی بیان کرد:  امسال 6 هزارو 900 میلیارد تومان اعتبار به حوزه اشتغال کمیته امداد اختصاص داده شده که به نسبت سال قبل 30 درصد رشد داشته است.

    وی ادامه داد: ساختار اداری، قوانین و مقررات و دستورالعمل ها، به منظور ایجاد مشاغل دانش بنیان و اجرای راهبری شغلی بر مبنای توسعه و پایداری مشاغل مددجویی و کسب درآمد مناسب، اصلاح شده است.

    خانی اضافه کرد: مدل اشتغال کمیته امداد تنها مدل اسلامی و ایرانی بر اساس شرایط اقتصادی کشور و بر مبنای اشتغال پویا و توسعه چرخه تولید است.

    مدیر کل کمیته امداد استان مرکزی نیز گفت: کار و تلاش در اسلام بسیار دارای اهمیت بوده و در قریب به 400 آیه در قرآن کریم به کار و فعالیت سفارش شده است.

    مجید مومنی افزود: اساس فعالیت کمیته امداد توانمندی خانواده هاست و امداد مانند یک اورژانس اجتماعی خدمات زماندار به افراد مستعد کار و تلاش ارائه می دهد.

    وی با اشاره به اینکه در کمیته امداد استان مرکزی برای 9 هزار خانوار استعدادسنجی انجام شده گفت: ایجاد 5200 فرصت شغلی با اعتبار بیش از 125 میلیارد تومان از برنامه های حوزه اشتغال کمیته امداد استان در سال جاری است که هزار شغل از این تعداد به بسیجیان تعلق دارد.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی