عصر بازار

کسری بودجه شدید انگلیس!

عصر اعتبار- دولت انگلیس بیش از ۲۵ میلیارد پوند کسری آورد.

کسری بودجه شدید انگلیس!
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۱ شهريور ۱۳۹۹ - ۰۹:۴۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری « عصر اعتبار»  به نقل از ایسنا، داده های منتشرشده توسط وزارت دارایی انگلیس نشان می دهد که کسری بودجه این کشور در ماه ژوییه به 25.9 میلیارد پوند افزایش یافته است که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل حدودا 2.7 برابر شده است.

    این کسری بودجه که چهارمین کسری بودجه بالا در طول تاریخ این کشور  بوده است، پس از آن رقم خورد که دولت انگلیس به دنبال شیوع کرونا به منظور حمایت از کسب و کارها، تقویت رشد اقتصادی و هم چنین پرداخت مزایای بیکاری به کسانی که شغل خود را از دست داده اند اقدام به استقراض از بانک مرکزی و بازارهای مالی کرد.

    از زمان اعلام برنامه انگلیس برای افزایش مخارج خود، دولت اقدام به 105.5 میلیارد پوند استقراض کرده است که 128.4 میلیارد پوند بیشتر از مجموع استقراض در کل سال قبل بوده است. در حال حاضر مجموع بدهی های بخش دولتی ( بدون در نظر گرفتن بدهی بانک های دولتی) به دو تریلیون و چهار میلیارد پوند رسیده که بیش از کل حجم تولید ناخالص داخلی این کشور است.

    از سوی دیگر رشد بخش خرده فروشی در ماه ژوییه نسبت به ماه قبل به منفی 4.2 درصد رسید که بیشتر از رشد منفی 3.8 درصدی پیش بینی شده قبلی بوده است.

    انگلیس اکنون اصلی ترین کانون درگیر با کرونا در اروپا و پنجمین کانون درگیر با کرونا در جهان محسوب می شود و بیش از 41 هزار شهروند انگلیسی بر اثر ابتلا به کووید-19 جان خود را از دست داده اند.

    بانک مرکزی انگلیس برای سال جاری، رشد اقتصادی منفی 14 درصد پیش بینی کرده است و این رقم حتی از سال های زمان جنگ جهانی اول و دوم نیز منفی تر است. در صورت تحقق، این رقم سه برابر رشد اقتصادی منفی ثبت شده در زمان رکود بزرگ سال 2009 خواهد بود. حدود 80 درصد شاغلین انگلیسی تحت تاثیر شیوع کرونا با کاهش درآمدهای خود یا تعدیل موقتی مواجه شده اند.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی