عصر بازار

صادرکنندگان چگونه رفع تعهد ارزی کنند؟

عصر اعتبار- گمرک ایران ، راه‌حل‌های رفع تعهد ارزی را برای صادرکنندگان تولیدی و غیرتولیدی اعلام کرد.

صادرکنندگان چگونه رفع تعهد ارزی کنند؟
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۲ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از مهر، گمرک ایران در اطلاعیه‌ای خطاب به صادرکنندگان و فعالان اقتصادی 4 نکته را برای نحوه رفع تعهد ارزی اعلام کرد که به شرح زیر است:

    _ چنانچه کارت بازرگانی شما به دلیل عدم رفع تعهد ارزی تعلیق شده است به منظور رفع تعلیق با در دست داشتن مستندات به سازمان صنعت، معدن و تجارت استان یا دفتر توسعه خدمات بازرگانی سازمان توسعه تجارت ایران واقع در تهران مراجعه کنید.

    _ صادرکنندگان غیرتولیدی که بین یک تا 30 درصد دارای تعهد ارزی بوده تا تاریخ 1399/06/15 نسبت به رفع آن با در دست داشتن مستندات به سازمان صنعت، معدن و تجارت استان یا دفتر توسعه خدمات بازرگانی سازمان توسعه تجارت ایران واقع در تهران مراجعه کنند. در صورت عدم مراجعه تا تاریخ یاد شده کارت بازرگانی مربوطه تعلیق خواهد شد.

    _ صادرکنندگان تولیدی که دارای تعهد ارزی بوده تا تاریخ 1399/06/31 نسبت به رفع آن با در دست داشتن مستندات به سازمان صنعت، معدن و تجارت استان یا دفتر توسعه خدمات بازرگانی سازمان توسعه تجارت ایران واقع در تهران مراجعه کنند. در صورت عدم مراجعه تا تاریخ یاد شده کارت بازرگانی مربوطه تعلیق خواهد شد.

    _ صادرکنندگان غیرتولیدی که بین 31 تا 69 درصد دارای تعهد ارزی بوده تا تاریخ 1399/06/31 نسبت به رفع آن با در دست داشتن مستندات به سازمان صنعت، معدن و تجارت استان یا دفتر توسعه خدمات بازرگانی سازمان توسعه تجارت ایران واقع در تهران مراجعه کنند. در صورت عدم مراجعه تا تاریخ یاد شده کارت بازرگانی مربوطه تعلیق خواهد شد.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی