عصر بازار

رئیس کانون صرافان:

بازار سرمایه مانع از تلاطم بیشتر بازار ارز شد

عصر اعتبار- سلطانی زاده گفت: اگر بازار سرمایه نبود وضعیت بازار ارز وخیم‌تر از شرایط فعلی می‌شد.

بازار سرمایه مانع از تلاطم بیشتر بازار ارز شد
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۰ شهريور ۱۳۹۹ - ۰۹:۳۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل باشگاه خبرنگاران جوان ،کامران سلطانی زاده رئیس کانون صرافان، با اشاره به اینکه بازار سرمایه جذابیت‌های زیادی برای مردم دارد اظهار کرد: رشد قابل توجه بازار سرمایه باعث شده است که روزانه 1500 میلیارد تومان وارد این بازار شود.

    وی ادامه داد؛ این میزان از نقدینگی اگر وارد هر بازاری مثل خودرو، مسکن، ارز و سکه می‌شد می‌توانست تلاطم‌های خیلی بیشتری به این بازار‌ها وارد کند که مهمترین نقش آن در بازار ارز است که اگر بازار سرمایه نبود وضعیت بازار ارز وخیم‌تر از شرایط فعلی می‌شد.

    سلطانی زاده اظهار داشت: سود 3 تا 5 برابری در بازار سرمایه نسبت به بازار ارز یکی از دلایلی است که مردم کمتر به بازار ارز مراجعه کرده‌اند و سرمایه هایشان را بیشتر به سمت بازار بورس سوق داده اند.

    رئیس کانون صرافان گفت: البته حضور کمرنگ‌تر مردم در بازار ارز نسبت به بازار سرمایه علت دیگری هم دارد که آن ویروس کرونا و کاهش سفر‌های خارجی است.

    سلطانی زاده در پایان گفت: جذابیت‌ها و مزیت‌های بازار سرمایه باعث شده است که حتی صراف‌ها هم با سرمایه‌های غیر تضامنی و غیر شرکتیشان به بازار سرمایه ورود کنند.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی