عصر بازار

نقل و انتقال فرهنگیان در پله پایانی

تسویه پاداش پایان خدمت فرهنگیان تا آخر شهریور

عصر اعتبار- معاون برنامه ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اینکه نقل و انتقالات اصلی فرهنگیان نهایی شده و در مرحله صدور ابلاغ و کلاس بندی هستیم گفت: نقل و انتقالات اضطراری نیز در حال انجام است. نقل و انتفال اضطراری از مخل ترین موارد در مدیریت منابع انسانی است. لازم است شما در استان ها، مدیریت درستی داشته باشید.

تسویه پاداش پایان خدمت فرهنگیان تا آخر شهریور
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۲ شهريور ۱۳۹۹ - ۰۹:۳۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از ایسنا، علی الهیار ترکمن در دومین روز از سی و چهارمین اجلاس روسا و مدیران آموزش و پرورش سراسر کشور که به صورت مجازی برگزار می شود، با اشاره به اقداماتی که در راستای برنامه ریزی ها انجام شده است افزود: تدوین و طراحی نظام برنامه‌ ریزی با سه زیرنظام انجام شده است. این زیرنظام دارای سه سطح اجرایی ملی، استانی و منطقه ای است که بعد از تصویب در شورای معاونان وزارتخانه ابلاغ خواهد شد.

    وی افزود: سندتحول، برنامه ششم توسعه، برنامه وزیر به مجلس و برنامه سالانه در حال حاضر پیگیری می شوند که حجم آن بالاست و برای بازگرداندن انسجام اجرایی یک برنامه عملیاتی طراحی کرده ایم که اجرا، تحقق و نظارت بر ارزیابی آنها به درستی صورت گیرد.

    معاون برنامه ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش به پیگیری تدوین برنامه هفتم توسعه اشاره کرد و گفت: برنامه هفتم آخرین سند در راستای افق چشم انداز 1404 است. برای این امر نیازمند مشارکت و نیازسنجی استان ها و مناطق هستیم تا برنامه هفتم بر اساس نیازهای بومی تدوین شود.

    الهیار ادامه داد: روسای مناطق باید درگیر مسائل برنامه ای شوند و از روابط عمودی فراتر بروند.

    افزایش حقوق متعهدین خدمت

    بهبود معیشت فرهنگیان

    وی درباره بودجه نیز گفت: اقدامات خوبی در راستای بهبود معیشت صورت گرفت. رتبه بندی مهر98، 2200 میلیارد تومان بار مالی داشت که با احتساب ضرایب به 8000 میلیارد تومان در سال 99 می رسد. اجرای ضرایب فصل دهم قانون برنامه نیز 450 میلیارد تومان در سال 98 بار مالی داشت. یک فوق العاده شغل هم خرداد اعمال شد و با اقدامات صورت گرفته کارکنان از لحاظ امتیازات تفاوتی با کارکنان سایر دستگاه‌ها ندارند و تفاوت ها برداشته شده است.

    به گفته الهیار، افزایش حقوق متعهدین خدمت و برقراری عیدی برای آنها و پرداخت حق مهدکودک نیز انجام شده است.

    تسویه پاداش پایان خدمت فرهنگیان تا آخر شهریور

    معاون برنامه ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش جزئیات پرداخت پاداش پایان خدمت فرهنگیان را اعلام کرد و گفت: به استناد تبصره ماده 21 ضوابط اجرایی قانون برنامه بودجه مقرر بود پاداش ها از محل فروش اموال منقول و غیرمنقول انجام شود که ما مخالف بودیم و با پیگیری ها در حال تامین از محل های دیگر است. 3700 میلیارد تومان نقدی به ما داده شده و برای 3700 میلیارد دیگر در حال رایزنی هستیم تا پاداش ها را یکجا تا آخر شهریور تسویه کنیم.

    وی افزود: نهایی کردن بودجه 99 را باید انجام دهیم و کسری ها را تامین کنیم.

    الهیار با بیان اینکه تدوین بودجه سال 1400 هم جزو برنامه های آتی ماست اظهار کرد: بودجه ریزی در شرایط کرونایی و انقباضی خواهد بود. سیگنال هایی را دریافت کردیم که احتمالا بودجه ریزی استانی خواهد بود و ما باید آن را پیش بینی کنیم که خضور فعال مدیران استانی را می‌طلبد.

    الهیار به مدیریت منابع انسانی اشاره کرد و گفت: اداره کل امور اداری به مرکز منابع انسانی تبدیل شد که صفر تا صد امور انسانی را انجام می دهد.اگر مدیریت منابع انسانی را تحلیل کنیم آسیب هایی داشته که باید شناسایی و رفع کنیم. ابلاغ صوری از مهمترین مولفه هاست که تاثیر منفی می گذارد. اگر نهاد نظارتی ورود کند از اصلی ترین پاسخگویان خود مدیران کل استانی هستند و باید مراقب کنید چنین اتفاقاتی رخ ندهد، ما فقط تجمیع کننده اطلاعات هستیم و مسئولیت و پاسخگویی شما نقض نخواهد شد.

    وی ادامه داد: از سال 98 آفت های ابلاغ های صوری را شناسایی کرده و در حال رفع آن هستیم.

    نقل و انتقال فرهنگیان در پله پایانی

    معاون وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه نقل و انتقالات اصلی نهایی شده و در مرحله صدور ابلاغ و کلاس بندی هستیم گفت: نقل و انتقالات اضطراری نیز در حال انجام است. نقل و انتقال اضطراری از مخل ترین موارد در مدیریت منابع انسانی است.لازم است شما در استان ها، مدیریت درستی داشته باشید.

    وی افزود: در حوزه آموزش های ضمن خدمت نیز اقدامات خوبی صورت گرفته و به سمت آی تی بیس کردن آموزش ها در حال حرکت هستیم.

    مدخل ورود نیرو به آموزش و پرورش باید از دانشگاه فرهنگیان و رجایی باشد

    وی به تنظیم سیاست های کلی جذب نیرو در وزارت آموزش و پرورش تاکید کرد و گفت: این موضوع دیروز از سوی وزیر در محضر رهبری مطرح شد و طبق تاکید مقام معظم رهبری مدخل ورود نیرو به آموزش و پرورش باید از دانشگاه فرهنگیان و رجایی باشد. متاسفانه مداخلات بیرونی در 10 سال گذشته تعادل نیروی انسانی را به هم زده است. اکنون این سیاست های کلی در شورای عالی انقلاب فرهنگی در دست بررسی است و گزارشی نیز تقدیم رهبری شده است.


    به گفته وی در پی تفاهم نامه ساخت 170 هزار مسکن فرهنگیان، تا کنون 43 هزار واحد در سال 99 به مرحله عملیاتی رسیده است. وام های اولیه از طریق بانک مسکن و وام های ثانویه از طریق بانک ملی درنظر گرفته شده است.

    معاون وزیر آموزش و پرورش به مولد سازی سرمایه ها که از مصوبات کمیته اقتصادی است اشاره کرد و گفت: سرمایه ها امانت اند و باید با رعایت قوانین کامل در راستای مولدسازی ظرفیت ها حرکت کنیم.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی