عصر بازار

فضای کلان جهانی از طلا حمایت خواهد کرد

عصر اعتبار-اکنون همه نگاه ها به بانک مرکزی اروپا خیره شده تا ببینند آیا آنها برای بالا بردن فشار تورم کاری انجام می دهند یا نه.

فضای کلان جهانی از طلا حمایت خواهد کرد
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۸ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از کیتکونیوز،اگرچه اقدامات محرک جدید از جانب بانک مرکزی اروپا باعث تقویت دلار آمریکا و در نتیجه کاهش قیمت طلا می شود ، تحلیلگران گفته اند که سرمایه گذاران باید  این نوسانات کوتاه مدت را نایدیده بگیرند  و روی تصویر بزرگتر تمرکز کنند: یعنی یک دور جدید در رقابت جهانی برای کاهش ارزش پول.

    توضیح اینکه نشست سیاست های پولی ایی سی بی(بانک مرکزی اروپا  )در روز پنجشنبه خواهد بود .

    مارک چندلر ، استراتژیست ارشد بازار در بانوکبرن گلوبال فارکس ، گفت که شاخص های فنی -تکنیکال به ادامه دوره" ادغام قیمت "در کوتاه مدت اشاره دارد. با این حال ، او انتظار ندارد که شاهد" اصلاح قیمت" قابل توجهی باشیم.

    " اگر بانک های مرکزی مهم ،درگیر یک تلاش ناهماهنگ باشند تا سرمایه گذاران را متقاعد کنند که آنها در افزایش فشار تورم جدی هستند ، این بدان معنیست که نرخ پایین تر بهره برای مدتی طولانی تر، تصور یک کاهش عمیق یا پایدار در قیمت طلا را دشوار می کند.

    تحلیلگران کالایی در کومرز بانک گفتند که آنها همچنین احتمال افزایش قیمت طلا را پیش بینی می کنند، زیرا بانک مرکزی اروپا می تواند یک رقابت در کاهش ارزش ارز را ایجاد کند.

    جاناتان باتلر ، تحلیلگر فلزات گرانبها در میتسوبیشی بانک ، گفت که تعجب آور نخواهد بود که دولت ها و بانک های مرکزی در تلاش برای ایجاد تغییر در اقتصاد جهانی بر افزایش فشار تورم تمرکز کنند. از ماه مارس ، روند اقتصاد جهانی درگیر با  پاندمی  وارونه شده است.

    وی گفت: "دولت ها و بانک های مرکزی در سراسر جهان بیش از هر زمانی درصدد افزایش تورم هستند تا بتوانند روند رشد به اقتصاد ها را بازگردانند و از دام نبود تورم فرار کنند که این ممکن است سطح رکورد بدهی دولت ها در سال جاری را نیز افزایش دهند."

    "نرخ بهره منفی و یک بحران جهانی بهداشتی / اقتصادی زمینه ای برای حمایت از قیمت طلا در چند ماه گذشته بود. ما انتظار داریم که فضای کلان برای طلا به عنوان یک سرمایه گذاری مطلوب باقی بماند .

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی