عصر بازار

دستور روحانی به مسئولان:

تسهیلات لازم را در اختیار سرمایه‌گذاران در مناطق آزاد قرار دهید

عصر اعتبار- رییس‌جمهور با بیان اینکه ما در مناطق آزاد و مناطق ویژه از سال ۹۲ تا ۹۸ ، ۱۳۴ میلیارد دلار صادرات داشته‌ایم، گفت: از رییس مناطق آزاد و مدیران همه مناطق آزاد درخواست می‌کنم که تسهیلات لازم را در اختیار سرمایه‌گذاران قرار دهند.

تسهیلات لازم را در اختیار سرمایه‌گذاران در مناطق آزاد قرار دهید
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۲۰ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایلنا، حجت‌الاسلام حسن روحانی در آیین بهره‌برداری از طرح‌های ملی سرمایه‌گذاری در مناطق آزاد ویژه اقتصادی اظهار کرد: مناطق آزاد برای ما اهمیت ویژه‌ای دارد، امروز مناطق آزاد در سراسر کشور چهره دیگری به خود گرفته، از آغاز دولت تدبیر و امید در سال 92 تأکید من بر این بود که مناطق آزاد ما از مناطق واردکننده به مناطق صادرکننده و مناطق جذب گردشگر تبدیل شود.

    وی افزود: این مناطق در شرایط تحریم اقتصادی می‌توانند نقش بسیار خوبی را در زمینه بیمه، بانکداری و انبارداری ایفا کنند.

    رییس‌جمهور گفت: اینکه امروز شاهد افتتاح یک گلخانه 80 هکتاری در منطقه آزاد ارس بودیم و آنطور که در گزارش اشاره شد، یکی از بزرگترین طرح‌های گلخانه‌ای در خاورمیانه است، جای افتخار دارد. این گلخانه، گلخانه‌ای است که اکثر محصولاتش صادر خواهد شد.

    وی اظهار کرد: بنابراین امروز مناطق آزاد ما تحرک جدیدی به خود گرفته است، در گذشته به مناطق آزاد تنها گردشگر محور دیده می‌شد اما امروز با افتتاح کارخانه‌ها و مراکز تولیدکننده اینگونه نیست.

    رئیس‌جمهور افزود: طبق این آماری که اعلام شد در مناطق آزاد و مناطق ویژه ما از سال 92 تا 98 ، 134 میلیارد دلار صادرات داشته‌ایم؛ با شرایطی که مناطق آزاد دارد که از برخی از مقررات معاف هستند، مناطق بسیار ارزشمندی برای سرمایه‌گذاران است و آنها می‌توانند با شرایط سهل‌تری در این مناطق سرمایه‌گذاری کنند.

    روحانی اضافه کرد: از رییس مناطق آزاد و مدیران همه مناطق آزاد درخواست می‌کنم که تسهیلات لازم را در اختیار سرمایه‌گذاران قرار دهند.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی