عصر بازار

بانک اچ اس بی سی :

تجارت بین المللی مولفه ایی مهم برای روند بلند مدت طلا است

عصر اعتبار- تجارت بین الملل یکی از مولفه های مهم برای اقتصاد جهانی است که سرمایه گذاران طلا باید آن را تحت نظر داشته باشند ،زیرا به گفته یکی از تحلیلگران بازار ، این عاملی مهم برای قیمت طلا در درازمدت خواهد بود.

تجارت بین المللی مولفه ایی مهم برای روند بلند مدت طلا است
نسخه قابل چاپ
جمعه ۲۱ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از کیتکو در یک وبینار که به میزبانی انجمن بازار شمشهای لندن در روز پنجشنبه برگزار شد ، جیمز استیل ، تحلیلگر ارشد فلزات گرانبها درHSBS بانک ، گفت که افزایش تجارت بین المللی فضای نامطلوبی را برای بازار طلا ایجاد می کند.

    وی توضیح داد که افزایش تجارت بین المللی نشانه رشد اقتصادی جهانی ، ثبات ژئوپلیتیک و احساسات مثبت مصرف کننده است.وی افزود که این شرایط برای دلار آمریکا و بازارهای سهام تاثیری مثبت دارد و به طور همزمان ، نیاز به دارایی های امن را کاهش می دهد.

    وی گفت :"در چنین مواردی ، چرا شما می خواهید طلا داشته باشید؟ شما نیازی به طلای بیشتر نخواهید داشت . "

    با این حال ، از سوی دیگر ، هنگامی که تجارت بین المللی ضعیف می شود ، "طلا را مانند موشک شلیک می کند".

    وی گفت: "چشم انداز تجارت بهتر از آنچه بوده است است ، اما هنوز هم در حال انقباض است که برای طلا خوب است."

    در حالی که انتظار می رود تجارت بین المللی به عنوان فشار سنجی برای سلامت اقتصاد جهانی عمل کند ، استیل گفت که اوپیش بینی میکند بازده واقعی اوراق قرضه در بلند مدت روند صعودی طلا را ایجاد کند. وی افزود که به صورت اسمی ، اقتصاددانان اچ اس بی سی بانک انتظار دارند که بازده اوراق 10 ساله خزانه داری برای بقیه سال جاری و سال آینده در حدود 50 واحد پایه قرار گیرد.

    وی افزود در این شرایط نرخ بهره پایین ، زمان زیادی طول نخواهد کشید تا تورم بالاتر ، بازده واقعی را به قلمرو منفی وارد کند.

    وی گفت: "در شرایط واقعی ، نرخ بهره منفی خواهد ماند." "در شرایط نرخ بهره کم فعلی داشتن دارایی بدون بازدهی مانند طلا جذاب تر می شود."

    اگرچه قیمت طلا هنوز در تلاش  و تقلا برای یافتن جهتی بین سطح حمایت 1900 دلار در هر اونس و سطح مقاومت 2000 دلار در هر اونس است ، اما استیل گفت که به نظر می رسد بازار از یک جای پایه مستحکم برخوردار است، چراکه از بعد از رسیدن قیمت طلا به رقم رکوردی بالای 2000 هزار دلاری ،برخی حباب های و هایپربول( نوساناتی اغراق شده که واقعی وماندگار نیستند) بازار را ترک کرده اند.

    استیل گفت که از شکل اصلاح قیمت طلا از زمانیکه در ماه گذشته به رقم رکوردی رسیده شگفت زده شده است. در حالی که او احتمال کاهش بیشتر در کوتاه مدت را رد نمی کند ، اما گفت که پیش بینی می کند قیمت های طلا در انتهای سال بالای 2000 هزار دلار در هر اونس قرار گیرد.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی