عصر بازار

اقتصاد انگلیس ۶.۶ درصد در ماه جولای رشد کرد

عصر اعتبار- تولید در انگلیس ۶.۶ درصد در ماه جولای نسبت به ماه قبل از آن رشد کرد که نتیجه برداشته شدن محدودیت ها در بخش هایی مثل رستوران ها و کافه ها بود.

اقتصاد انگلیس ۶.۶ درصد در ماه جولای رشد کرد
نسخه قابل چاپ
جمعه ۲۱ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۵:۲۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از تسنیم، اقتصاد انگلیس برای سومین ماه پیاپی رشد داشت که نشان از تلاش این کشور برای بهبودی از آسیب های ایجاد شده در نتیجه همه گیری ویروس کروناست.

    تولید در انگلیس 6.6 درصد در ماه جولای نسبت به ماه قبل از آن رشد کرد که نتیجه برداشته شدن محدودیت ها در بخش هایی مثل رستوران ها و کافه ها بود.

    اقتصاددان‌هایی که رویترز از آنها نظرسنجی کرده بود، رشد 6.7 درصدی را در جولای پیش‌بینی کرده بودند. ولی اقتصاد انگلیس هنوز هم 11.7 درصد کوچکتر از سطح ماه فوریه یعنی قبل از آغاز همه گیری ویروس کرونا در این کشور است.

    اقتصاددان ها عقیده دارند در شرایطی که اقتصاد انگلیس به طور یکنواخت در مسیر بهبودی قرار دارد، باید نیمی از تولید ناخالص داخلی آن که از آغاز همه‌گیری ویروس کرونا از دست رفته، جبران شود.

    پوند انگلیس ارزش خود را در برابر دلار آمریکا از دست داد چون تولید در بخش خدمات ضعیف تر از حد انتظار بوده و 6.1 درصد در ماه جولای رشد کرده است، در حالی که رشد 7 درصدی برای آن پیش‌بینی می‌شد.

    رشد در بخش‌های کوچکتر تولیدی و ساخت و ساز فراتر از پیش بینی ها بوده است.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی