عصر بازار

معاون وزیر بهداشت:

هفته آینده سه ماه کارانه کادر درمان پرداخت می‌شود

عصر اعتبار- معاون توسعه مدیریت، منابع و برنامه ریزی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: اوایل هفته آینده، حداقل سه ماه کارانه کادر درمان را پرداخت می‌کنیم و در تلاش هستیم تا پرداخت کارانه در حد امکان به روز شود.

هفته آینده سه ماه کارانه کادر درمان پرداخت می‌شود
نسخه قابل چاپ
جمعه ۲۱ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۶:۳۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از ایرنا، سید کامل تقوی نژاد در نشست بررسی مشکلات کارکنان وزارت بهداشت که با حضور معاون پرستاری و جمعی از کارکنان نظام سلامت، رییس و اعضای سازمان نظام پرستاری در سالن امام جواد (ع) وزارت بهداشت برگزار شد، افزود: با دانشگاه‌های علوم پزشکی تفاهم نامه‌ای به امضا رسیده و تاکنون 5 هزار و 400 میلیارد تومان در اختیار آنها قرار گرفته است. یک سال پیش عقب ماندگی مبلغ کارانه همکاران ما در استان‌ها، 22 تا 24 ماه بود، اما امروز خوشبختانه به کمتر از 10 ماه رسیده است و امروز دو هزار و 600 میلیارد تومان تخصیص داده می‌شود که اوایل هفته آینده، حداقل سه ماه کارانه همکاران را پرداخت می‌کنیم.

    وی ادامه داد: معوقات مطالبات دانشگاه‌ها از سازمان تامین اجتماعی 14 ماه بود و امروز به صفر رسیده و اگر دانشگاه‌های علوم پزشکی، صورت حساب تیر ماه را به تامین اجتماعی ارسال کرده باشند، علی الحساب دریافت کرده‌اند.

    پرداخت فوق العاده ویژه به نیروهای بهداشتی و درمانی

    معاون توسعه مدیریت، منابع و برنامه ریزی وزارت بهداشت گفت: فوق العاده ویژه در ماه‌های آینده و تا قبل از پایان سال شامل حال نیروهای بهداشتی و درمانی می‌شود و به آنها پرداخت خواهد شد.

    بهبود وضعیت معیشت کارکنان نظام سلامت

    معاون وزیر بهداشت بیان کرد: نظام سلامت همواره مورد اعتماد مردم بوده، اما در شرایط مقابله با کرونا، عملکرد درخشانی داشته و بیش از گذشته مورد اعتماد و اطمینان مردم قرار گرفته که این سرمایه اجتماعی بزرگترین موفقیت برای خدمتگزاران نظام سلامت است. دکتر نمکی از اولین روزهای حضورش در این وزارتخانه علاوه بر رسیدگی به امور مختلف، برای بهبود کیفیت ارائه خدمات، همواره در خصوص بهبود وضعیت معیشت کارکنان وزارت بهداشت، دغدغه و نگرانی داشتند و خوشبختانه با اشراف ایشان بر مسائل مالی، بودجه و نظام برنامه ریزی کشور و اعتمادی که دولت و مجلس به وی داشته، گام‌های موثری برداشته شده است.

    وی افزود: در مورد بهبود وضعیت کارکنان وزارت بهداشت با توجه به مقدورات کشور، اقدامات خوبی انجام شده است. نسبت به سال‌های گذشته، وضعیت کارکنان این وزارتخانه رشد یافته است. در مورد وضعیت نیروی انسانی آنچه انجام شده، لزوما در حد ایده آل و مطلوب نبوده و در شان، شخصیت و میزان کارکرد آنها نیست، اما در حد مقدورات کشور، تلاش‌های مناسبی در این زمینه انجام شده است.

    معاون توسعه مدیریت، منابع و برنامه ریزی وزارت بهداشت اظهار کرد: روز شنبه به همراه وزیر بهداشت و  روز سه شنبه نیز مجددا جلسه‌ای با دکتر نوبخت رییس سازمان برنامه و بودجه داشتیم. دکتر نوبخت به عنوان متولی نظام برنامه ریزی و بودجه‌ای کشور وضعیت منابع در کشور را مطرح کرد و اینکه برخی دولت‌ها به دنبال تحت فشار قرار دادن ملت و دولت ایران هستند و هدف از گسترش تحریم‌ها و ایجاد محدودیت‌های بیشتر، افزایش فشار بر مردم و تشدید نارضایتی‌ها است.

    تصور باطل دشمنان ایران

    وی بیان کرد: تصور باطل کسانی که از روز اول انقلاب اسلامی بر علیه ملت و دولت ایران توطئه کرده‌اند این بوده که با فشار بر مردم و اعمال و تشدید تحریم‌ها باعث ایجاد فاصله بین مردم و حاکمیت و نظام جمهوری اسلامی شوند، اما به خطا رفته‌اند. روزهایی که آنها پیش بینی می‌کردند در خیابان‌های تهران، آشوب و بلوا به پا شود و حتی انتقادات به جایی که ممکن است وجود داشته باشد به انحراف کشیده شود، محقق نشد و خداوند مهری از نظام در دل مردم انداخت و پیوندی حاصل شد که این پیوند ناگسستنی است، اما در مقابل می‌بینیم که در خیابان‌های آمریکا، نظام استکبار با مردم خودش و معترضین، برخوردهای ناروا و شدیدی دارد.

    تقوی نژاد با اشاره به درآمدهای دولت گفت: مجموع درآمدهای دولت از محل فروش نفت، مالیات و سایر است. تحریم‌های فروش نفت مشخص است و آنهایی که در حال حاضر ورود دارو به ایران را با محدودیت روبه‌رو می کنند، اجازه نمی‌دهند که پول حاصل از فروش نفت را به کشور بازگردانیم و در بخش‌های مورد نیاز هزینه کنیم و این بی رحمانه‌ترین کاری است که با ملت ایران می‌شود.

    نظام بهداشتی و درمانی در اولویت دولت است

    وی اظهار کرد: به عنوان فردی که دغدغه همکاران نظام سلامت را دارم باید بگویم که پاسخ دولت به درخواست وزیر بهداشت این است که نظام بهداشتی و درمانی از نظر پرداختی، مقررات اداری و ضوابطی که برای بهبود وضعیت کارکنان وجود دارد در اولویت است و این شرایط به ما کمک کرده تا بخشی از مشکلات حوزه سلامت حل شود.

    معاون توسعه مدیریت، منابع و برنامه ریزی وزارت بهداشت افزود: سالانه بخشی از منابع وزارت بهداشت تحت عنوان منابع هدفمندی یارانه‌ها برای اجرای بسته‌های طرح تحول نظام سلامت تامین می‌شد، اما از اول سال تاکنون ریالی از این محل تحقق پیدا نکرده و دولت در این زمینه نهایت تلاش خود را به کار گرفته، اما برخی از اقشار در جامعه مانند افرادی که شغل خود را از دست داده‌اند نیز باید مورد حمایت قرار می‌گرفتند.

    10 هزار نفر در وزارت بهداشت استخدام شدند

    تقوی نژاد گفت: تا سال آینده و پایان این دولت، بیش از هزار و 921 پروژه در حوزه سلامت که شامل 119 بیمارستان جدید است و برای این پروژه‌ها حداقل به 44 هزار نیرو نیاز داریم به بهره برداری خواهد رسید. از آبان سال گذشته تاکنون 10 هزار نیرو در وزارت بهداشت استخدام شدند که قرار بود نتایج آزمون در اسفند ماه اعلام شود، اما با توجه به شیوع کرونا در کشور، به دانشگاه‌های علوم پزشکی ابلاغ کردیم که بدون طی تشریفات اداری، پذیرفته شدگان به سرعت به کار گرفته شوند و مراحل اداری برای آنها در فرصت‌های بعدی انجام شود و تا حدود دو ماه پیش، بیش از 93 درصد از آنها جذب و مشغول به کار شده‌اند.

    26 درصد از درآمدهای اختصاصی دانشگاه‌ها مربوط به مسائل پرسنلی است

    وی بیان کرد: غیر از مجوز 10 هزار نفر، دو هزار و 284 مجوز از سال‌های گذشته باقی مانده بود که به دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور احصا شد و تشریفات جذب این تعداد نیز در حال طی شدن است. در حال حاضر 51 درصد از اعتبارات دانشگاه‌ها از محل درآمدهای اختصاصی است و 26 درصد از درآمدهای اختصاصی، مربوط به مسائل پرسنلی است.

    مجوز استخدام 7 هزار نفر صادر شده است

    معاون وزیر بهداشت گفت: استخدام سه هزار نفر از افرادی که در آزمون سال گذشته شرکت کرده بودند و نمره‌های آنها بعد از افراد پذیرفته شده بود، در دستور کار قرار گرفته و لیست این افراد استخراج و برای به کارگیری برای دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور ارسال شده است. مجوز استخدام 7 هزار نفر دیگر نیز صادر شده که در خصوص نحوه توزیع آن در دانشگاه‌ها و اعلام جزییات آن اطلاع رسانی خواهد شد.

    کاهش درآمدهای دانشگاه‌ها از 1200 به کمتر از 300 میلیارد

    معاون توسعه مدیریت، منابع و برنامه ریزی وزارت بهداشت اظهار کرد: درآمد دانشگاه‌های علوم پزشکی در دی ماه سال گذشته حدود هزار و 200 میلیارد تومان بوده، اما مجموع درآمد آنها در اسفند، فروردین و اردیبهشت به کمتر از 300 میلیارد تومان کاهش یافته و با پیشنهاد وزیر بهداشت به رییس جمهور و عنایت و موافقت مقام معظم رهبری مقرر شد که یک میلیارد دلار از محل صندوق توسعه ملی برای حل مشکلات دانشگاه های علوم پزشکی پرداخت شود که تاکنون فقط 30 درصد از این منابع برای 13 سرفصل تامین دارو، واکسن، وسایل حفاظت فردی، تجهیز بیمارستان‌ها، تجهیز مراکز بهداشتی، پاداش، ترمیم درآمد دانشگاه ها تخصیص پیدا کرده است.

    دستورالعمل شهدای خدمت

    وی بیان کرد: تاکنون جلسه‌های زیادی در مورد تهیه دستورالعمل شهدای خدمت کادر بهداشتی و درمانی با مشارکت دستگاه‌های مختلف برگزار شده و در جلسه‌ای که روز یکشنبه با مسئولان سازمان امور استخدامی داشتیم، نواقص برطرف شد و به زودی دستورالعمل آن ابلاغ می‌شود.

    درخشش نیروهای بهداشتی و درمانی

    معاون وزیر بهداشت اظهار کرد: در شرایط ویژه کنونی، نیروهای بهداشتی و درمانی و خدمتگزاران حوزه سلامت در مبارزه با کرونا خوش درخشیده‌اند و به تعبیر مقام معظم رهبری، موجب افتخار برای کشور شده‌اند. بزرگترین و مهمترین مدالی که بر سینه همکاران ما در حوزه سلامت آویخته شده، تقدیرهای مکرر مقام معظم رهبری است و ایشان از تلاش مدافعان سلامت رضایتمندی دارند.

    تقوی نژاد افزود: دولت در حد توان و مقدورات خودش با تمام وجود برای حمایت از حوزه سلامت پای کار است. همچنین در تجهیز فضاهای نقاهتگاهی در مدت بسیار کوتاهی، نیروهای مسلح و مشارکت های خیّرین 40 هزار تخت را آماده کردند و مدیران نظام سلامت با اطمینان خاطر، کارهای مربوط به مدیریت کرونا را پیش بردند و شاهد همکاری سایر دستگاه‌ها و وزارتخانه‌ها و چندین دستور مهم از سوی رییس جمهور برای حمایت از مدافعان سلامت، بودیم.

    با تامین اجتماعی مشکلی نداریم

    معاون توسعه مدیریت، منابع و برنامه ریزی وزارت بهداشت اظهار کرد: خوشبختانه هماهنگی بین دستگاه‌های مختلف به خوبی وجود دارد. به عنوان نمونه سال گذشته حدود 14 هزار و 500 میلیارد تومان از مطالبات وزارت بهداشت از سازمان تامین اجتماعی را دریافت کردیم که بی سابقه بود و در حال حاضر هم هیچ مشکل و اختلافی با این سازمان نداریم و از سال گذشته هر مطالبه‌ای که دریافت می‌کردیم، دکتر نمکی بر دو نکته تاکید ویژه داشت یکی پرداخت مطالبات نیروها و دیگری پرداخت بهای دارو و تجهیزات پزشکی است.

    معوقات کارانه را به صفر می‌رسانیم

    وی بیان کرد: هدف و تلاش ما به همراه سازمان برنامه و بودجه این است که ظرف دو سه ماه آینده، معوقات پرداخت کارانه کارکنان را تقریبا به صفر برسانیم و در چند روز آینده معوقات سه ماه کارانه پرداخت می شود و این حق همکاران ما است. همچنین تفکیک کارانه از اضافه کار، یک مطالبه به حق و مورد تاکید وزیر بهداشت است و ما وظیفه خودمان می دانیم که این مساله را محقق کنیم.

    اصلاح نظام پرداخت در دستور کار قرار دارد

    تقوی نژاد گفت: اصلاح نظام پرداخت در دستور کار ما قرار دارد و پرداخت در یک چهارچوب ساده به صورت آزمایشی در چهار دانشگاه علوم پزشکی کشور اجرا می‌شود، اما نیازمند بررسی های بیشتر است و قطعا طرح قاصدک را کنار خواهیم گذاشت.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو