عصر بازار

رییس بنیاد شهید خبر داد:

رفع مشکل بیمه تکمیلی ایثارگران تا هفته آینده

عصر اعتبار- رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران ضمن اعلام خبر حل مشکل بیمه تکمیلی ایثارگران تا هفته آینده، با اشاره به تفاهم‌نامه‌های بنیاد با وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی برای حل مسائل درمانی جامعه ایثارگری، گفت: موضوع اشتغال ایثارگران نیز از جمله مسائل بسیار راهبردی برای بنیاد است که در کمیسیون قوانین و لوایح مورد بررسی قرار می‌گیرد.

رفع مشکل بیمه تکمیلی ایثارگران تا هفته آینده
نسخه قابل چاپ
جمعه ۲۱ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۶:۴۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از ایرنا، سعید اوحدی با اعضای هیئت مدیره «تشکل ایثارگری کانادین»، «جمعیت حفظ و ترویج فرهنگ ایثار» و اعضای هیئت امنای «هیئت فرزندان شهدای اسلام»، در سه نشست جداگانه و با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در سالن اجتماعات ساختمان مرکزی بنیاد شهید و امور ایثارگران دیدار و گفت‌وگو کرد.
    رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران در این دیدارها نگاه تشکل‌های ایثارگری به مسائل و مشکلات حوزه و جامعه ایثارگری را بسیار جامع و دلسوزانه خواند و گفت: اعضای این تشکل‌ها که متشکل از جانبازان عزیز و فرزندان و خانواده‌های عزیز شاهد و ایثارگر هستند با آرامش، بلندنظری و اشرافی که نسبت به مسائل دارند، فعال هستند که بسیار ارزشمند است.
    اوحدی در پاسخ به مسائل مطرح شده از طرف اعضای این تشکل‎ها، ضمن اشاره به مشکلات اساسی که طی مدت ریاستش در بنیاد شهید و امور ایثارگران با آن‌ها مواجه شده است، گفت: در این سه ماهه سعی کردیم مشکلات را آسیب‌شناسی کنیم و با توجه به گذشت سریع زمان یک رویکرد جدید در بنیاد حاکم کنیم تا یک انرژی جدید ایجاد شود و با سرعت بیشتری به حل مسائل جامعه ایثارگری بپردازیم.

    وی افزود: با بیان اینکه تشکل‌های شاهد و ایثارگر مجموعه‌های منطقی و منسجمی هستند که باید مورد مشورت قرار گیرند، گفت: در بنیاد تشکل‌ها را به ‌عنوان پشتیبان خود می‌دانیم و معتقدیم تشکل‌ها حلقه محکم ارتباط بنیاد با جامعه ایثارگری و مردم برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت هستند.

    معاون رییس‌جمهوری با اشاره به کسری 25 درصدی بودجه بنیاد شهید و امور ایثارگران در سال 99 و حدود 8 هزار میلیارد تومان مطالبات تحمیل شده به آن از سنوات گذشته، اظهار کرد: بدهی‌ها، کسری بودجه، نقص قوانین و مقررات و... ازجمله مشکلاتی است که وقت و انرژی زیادی از ما گرفت؛ اما خوشبختانه با تلاش و پیگیری، امروز مطالبات و بدهی‌ها به حداقل رسیده است.
    اوحدی از تشکیل پنج کارگروه مسکن، اشتغال، درمان، فرهنگی و لوایح و قوانین در بنیاد و شهید و امور ایثارگران، برای پیگیری و حل مسائل جامعه ایثارگری در حوزه‌های مختلف خبر داد و افزود: در حوزه مسکن و اشتغال نگاه ما بر این است که این مشکلات باید در خود استان‌ها حل شود؛ از این رو تصمیم گرفتیم که هفته‌ای یک سفر استانی داشته باشیم و تا به امروز هم 11 سفر استانی در 100 روز گذشته انجام شده است.
    وی افزود: خوشبختانه از این 11 سفر، در هفت استان مشکل مسکن جامعه ایثارگری برای اولین بار در طول تاریخ انقلاب اسلامی حل شد و تا به ‌امروز و با احتساب استان فارس که به زودی به آن سفر خواهیم کرد؛ 40 هزار مورد زمین برای تأمین مسکن ایثارگران فراهم شده است که این رقم با 18 سال گذشته برابری می‌کند؛ یعنی در طول 18 سال گذشته 38 هزار مورد زمین برای تأمین مسکن این عزیزان فراهم شده که این موفقیت در طول سه ماه قطعاً عنایت شهدا بوده است.
    رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران ضمن اعلام خبر حل مشکل بیمه تکمیلی ایثارگران تا هفته آینده و با اشاره به تفاهم‌نامه‌های بنیاد با وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی برای حل مسائل درمانی جامعه ایثارگری، اضافه کرد: موضوع اشتغال ایثارگران نیز از جمله مسائل بسیار راهبردی برای بنیاد است که در کمیسیون قوانین و لوایح مورد بررسی قرار می‌گیرد. موضوع اشتغال فرزندان شاهد و جانبازان 70 درصد از جمله این مسائل است که آن را پیگیری می‌کنیم.
    معاون رییس جمهور با بیان اینکه تشکل‌های شاهد و ایثارگر مجموعه‌های منطقی و منسجمی هستند که باید مورد مشورت قرار گیرند، افزود: ما همیشه به وجود تشکل‌های شاهد و ایثارگر افتخار کرده‌ایم و اعتقادمان هم بر این است که تشکل‌ها به عنوان یک ظرفیت بزرگ، باید در بحث‌های کلان و مهم به کمک و پشتیبانی بنیاد شهید و امور ایثارگران بیایند. ما در بنیاد تشکل‌ها را به‌عنوان پشتیبان خود می‌دانیم و اعتقاد داریم که تشکل‌ها حلقه محکم ارتباط بنیاد، هم با جامعه هدف ایثارگری و هم با عموم مردم برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت هستند.
    اوحدی در بخش دیگری از صحبت‌های خود تشکل‌های ایثارگری را عصاره اهداف و آرمان‌های جامعه ایثارگری در هر مجموعه‌ای خواند و گفت: اگر این نگاه را به تشکل‌ها داشته باشیم؛ باید افتخار کنیم که طرف مشورت ما جامعه ایثارگری است که برای نشان دادن ثبات در آرمان‌های خود، حاضر شده همه وجود خود را قربانی کند.
    رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران از ادامه جلسات مستمر با تشکل‌های شاهد و ایثارگر خبر داد و گفت: بخش‌های مختلف از جمله معاونت‌های بنیاد شهید و امور ایثارگران با برگزاری جلسات تخصصی با تشکل های شاهد و ایثارگر می‌توانند از نظرات، پیشنهادات و ایده‌های این تشکل‌ها برای بهبود خدمات رسانی به جامعه ایثارگری و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت استفاده کنند.
    گفتنی است در این نشست‌ها که در فضای صمیمی برگزار شد اعضای تشکل‌های شاهد و ایثارگر به بیان نظرات و پیشنهادت خود پرداختند.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی