عصر بازار

در نشست مدیران دو مجموعه صورت گرفت:

اعلام آمادگی مدیرعامل بانک ملت برای حمایت از پروژه های بزرگ مپنا

عصر اعتبار- مدیرعامل بانک ملت با همراهی تعدادی از مدیران ارشد این بانک با حضور در مجموعه گروه مپنا، از خطوط تولید کارخانه های این گروه بازدید کرد و از نزدیک با تولید محصولات مختلف در این شرکت ها آشنا شد.

اعلام آمادگی مدیرعامل بانک ملت برای حمایت از پروژه های بزرگ مپنا
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۳ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار»به نقل ازروابط عمومی بانک ملت، دکتر محمد بیگدلی همچنین در نشستی با دکتر علی آبادی رییس هیات مدیره و مدیرعامل گروه مپنا، راه های تقویت همکاری های فی ما بین را مورد بررسی قرار دادند.
    دکتر بیگدلی در این نشست، روز بازدید از خطوط تولید گروه مپنا را یک روز خاص خواند و گفت: کشور در شرایط تحریم با مشکلاتی رو به رو است ولی مپنا به خودکفایی کشور کمک کرده  و شعار " ما می توانیم" را محقق کرده است.
    وی با بیان این نکته که مپنا در اکثر فعالیت های زیربنایی کشور مانند حوزه برق، نفت، گاز، حمل و نقل ریلی، حوزه سلامت و همچنین خودروسازی ورود پیدا کرده است، ادامه داد: فعالیت های این گروه، می تواند کشور را در حوزه صنعت متحول کند.
    مدیرعامل بانک ملت با اشاره به تیم نیروی انسانی توانمند، خوشفکر، قوی و متخصص و مدیریت عالی، مسلط و مجرب گروه مپنا، تاکید کرد: هرجا باور داشته باشیم، می توانیم کارهای بزرگ را انجام دهیم که خوشبختانه این دیدگاه در مپنا عملیاتی شده است.
    وی سال 99 را سال جهش تولید و تنها راه نجات کشور را تقویت تولید خواند و اضافه کرد: در عین حال، رونق و جهش تولید بدون وجود نقدینگی انجام نمی شود و بانک ها در این زمینه می توانند نقش مهمی ایفا کنند.
    دکتر بیگدلی تاکید کرد: با دیدن فعالیت شرکت هایی مانند مپنا، مسوولیت سنگینی را احساس می کنیم تا با کمک به تحقق ایده های این شرکت، بتوانیم کشور را در برخی زمینه ها به خودکفایی برسانیم.
    وی از آمادگی کامل بانک ملت برای تامین مالی فعالیت ها و پروژه های بزرگ گروه مپنا در زمینه های مختلف خبر داد و اظهار داشت: ای کاش آنهایی که همیشه بر این طبل می کوبند که اقدامی در کشور صورت نگرفته است، فعالیت های چنین شرکت هایی را مشاهده کنند.
    مدیرعامل بانک ملت با بیان این نکته که شرکت هایی با قدرت و توانایی مالی و تخصصی گروه مپنا در کشور کم داریم، افزود: بانک ملت از طریق شعب و بانک های خارجی خود نیز می تواند نیاز این گروه به تسهیلات ارزی را تامین کند.
    وی با اشاره به این نکته که بانک ملت نقدینگی خوب را در اختیار دارد و از لحاظ مصارف در رتبه نخست بانک های کشور قرار دارد، تصریح کرد: مپنا از مشتریان خوب و استراتژیک بانک ملت است و تامین مالی این گروه بزرگ برای بانک یک افتخار محسوب می شود.
    دکتر بیگدلی از مدیرعامل گروه مپنا خواست تا درخواست های خود را به بانک ارائه کنند تا با تشکیل کارگروهی متشکل از نمایندگان دو مجموعه، روش های عملیاتی شدن این درخواست ها مورد بحث و بررسی قرار گیرد.
    دکتر عباس علی آبادی، مدیرعامل گروه مپنا هم در سخنانی با قدردانی از همراهی خوب دست اندرکاران بانک ملت، از سخنان دلگرم کننده مدیرعامل این بانک قدردانی کرد و اظهار داشت:  بانک ملت از بانک های افتخارآفرین است که همیشه سالم و خوب کار کرده است و ما افتخار می کنیم که کنار بانک ملت قرار داریم.
    وی با بیان این نکته که گروه مپنا و بانک ملت در کنار یکدیگر می توانند برای نسل های آینده، ثروت خلق کنند، اضافه کرد: گروه مپنا 12 هزار مگاوات نیروگاه دارد و با توجه به این که بانک ملت هم بانکی آبرومند است امیدواریم که بتوانیم کارهای بزرگ و خداپسندانه ای را با همکاری هم انجام دهیم.
    مدیرعامل مپنا با اشاره به وجود تیم مهندسی مجرب و متخصص در شرکت های این گروه، تصریح کرد: اگر در این راه حمایت شویم نه تنها می توانیم عقب ماندگی کشور را در برخی زمینه ها مانند خودروسازی رفع کنیم بلکه در برخی زمینه ها نیز از کشورهای خارجی پیشی بگیریم.
    وی این امر را مستلزم وجود نقدینگی لازم عنوان کرد و ادامه داد: تمام کسب و کارهای گروه مپنا ثروت ساز است و  می توان با جمع کردن سرمایه های خرد بازار، کارهای بزرگی را انجام داد.
    دکتر علی آبادی، خودروهای برقی را از جمله کسب و کارهایی دانست که با استفاده از برق می توان گسترش داد و بدین وسیله ارزش افزوده خوب را عاید کشور کرد.
    وی به پروژه سه هزار مگاواتی در دست اجرای گروه مپنا در بصره عراق اشاره کرد و گفت: تاکنون 7پروژه نیروگاهی در کشورهای عمان، سوریه، عراق، اندونزی و پاکستان از سوی گروه مپنا به انجام رسیده است.
    مدیرعامل مپنا با اشاره به ورود این گروه به حوزه توسعه میدان های نفتی کشور از چندسال پیش، تصریح کرد: کارهای بزرگ نیازمند تامین مالی است تا همه در منافع آن شریک شوند به همین دلیل باید به سرعت تغییر مسیر بدهیم و این تغییر مسیر و اجرای نقشه جامع، نیازمند یک سرمایه گذاری بزرگ  است و بانک ها در این زمینه می توانند نقش بسزایی ایفا کنند.
    در این بازدید، سیدابوطالب دیبایی و عباس جعفرلو معاونان مدیرعامل، حسن کمالوند و علی اکبر صابریان مدیران امور و قاسمی فرید رییس شعبه ظفر بانکداری شرکتی، مدیرعامل بانک ملت را همراهی می کردند.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی