عصر بازار

بررسی عملکرد بزرگترین بانک قرض‌الحسنه کشور در یک سال اخیر

عصر اعتبار- بانک قرض‌الحسنه مهر ایران در یک سال اخیر علاوه بر رشد چشمگیر در شاخص‌های عملکردی خود و همچنین ارائه خدمات غیرحضوری مختلف، در حوزه مسئولیت اجتماعی نیز اقدامات گسترده‌ای انجام داده که بیمه ۵۰۰هزار خانه روستایی تنها یکی از این موارد است.

بررسی عملکرد بزرگترین بانک قرض‌الحسنه کشور در یک سال اخیر
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۳ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۵:۵۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار»به نقل از روابط عمومی بانک قرض‌الحسنه مهر ایران، این بانک در دوره یک ساله منتهی به یک شهریورماه سال 1399 توانست بیش از 2.5 فقره تسهیلات پرداخت نماید. در این یک سال 151 هزار میلیارد ریال به منابع بانک مهر ایران اضافه شده و منابع این بانک حدود 73 درصد نسبت به دوره مشابه رشد داشته است. همچنین بانک در این دوره موفق شد یک میلیون و 900 هزار مشتری جدید را جذب کند و تعداد مشتریان بانک در حال حاضر به 9 میلیون نفر رسیده است.


    دیجیتالی شدن خدمات بانکی

    بانک مهر ایران که یکی از پیشروترین بانک‌های کشور در ارائه خدمات الکترونیکی و غیرحضوری بانکی به شمار می‌رود، با شیوع بیماری کرونا از زمستان گذشته، دامنه این دسته از خدمات خود را گسترده‌تر کرده است. در حال حاضر این بانک از طریق همراه‌بانک «مهریران» خدمات افتتاح حساب و احراز هویت غیرحضوری سجام را ارائه می‌دهد. امکان درخواست غیرحضوری تسهیلات نیز که اکنون از طریق وب‌سایت بانک فراهم است، به‌زودی روی بستر همراه‌بانک نیز افزوده خواهد شد.

    از آنجا که شاهد دیجیتالی شدن خدمات در بخش‌های مختلف هستیم، صنعت بانکداری نیز از این عرصه غافل نمانده است. به طوری که بانک مهر ایران در یک سال گذشته برنامه‌هایی همچون راه‌اندازی سامانه میعاد، دیجیتالی نمودن آرشیو اسناد و حذف بایگانی فیزیکی و همچنین ثبت امضای الکترونیکی مشتریان را اجرایی کرده است.


    تفاهم‌نامه حمایت از اشتغال و کارآفرینی

    بانک مهر ایران برای اجرای نقش واسطه مالی و حمایت خود از اقتصاد کشور اقدامات مؤثری را نجام داده است. تسهیلات پرداخت شده در حوزه‌های معیشتی، اشتغال و کارآفرینی و حمایت از کالا و خدمات ایرانی طبق تفاهم‌نامه‌ با سازمان‌ها و نهادهای مختلف انجام شده است.

    این بانک در یک سال منتهی به ابتدای شهریور 1399 بر اساس تفاهم‌نامه‌های بهزیستی، بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، کمیته امداد امام خمینی(ره) و بنیاد برکت، یبش از 20 هزار و 600 میلیارد ریال تسهیلات در حوزه اشتغال و حمایت از کارآفرینی اعطا نموده است. این مبلغ در چارچوب بیش از 196هزار فقره تسهیلات پرداخت شده که از جمله اقدامات این بانک برای افزایش اشتغال در کشور بوده است.


    بیمه 500هزار خانه روستایی و ساخت 100 واحد برای سیل‌زدگان

    در یک سال گذشته که شاهد حوادث طبیعی متعددی در سطح کشور بودیم، بانک مهر ایران برای اجرای مسئولیت اجتماعی خود اقدام به ارائه بیمه حوادث و بلایای طبیعی 500 هزار خانه روستایی واقع شده در سه استان سیستان بلوچستان، خراسان جنوبی و ایلام کرده است. استان سیستان و بلوچستان با بیمه شدن 9285 روستا و 326 هزار منزل مسکونی بیشترین سهم در این بین داشته است.

    بانک مهر ایران همچنین ساخت 100 واحد مسکونی برای سیل زدگان در سه استان لرستان، گلستان و خوزستان کرده است. در استان لرستان 40 واحد و در دو استان دیگر، هر کدام 30 واحد مسکونی ساخته شد که به خانواده‌های سیل زده تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) تحویل داده شد.

    منبع: بورس امروز

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی