عصر بازار

طلای جهانی رشد کرد

عصر اعتبار- در مبادلات روز دوشنبه – ۱۴ سپتامبر تحت تاثیر دلار ضعیف تر و این دیدگاه که فدرال رزرو در نشست دو روز سیاست های پولی این هفته خود لحنی تسهیلی و دوویش را انتخاب خواهد کرد ،قیمت جهانی طلا با رشد قیمت رو به رو شد .

طلای جهانی رشد کرد
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۴ شهريور ۱۳۹۹ - ۰۹:۲۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار » به نقل از رویترز، طلای نقدی در زمان انتشار این خبر با 0.4 درصد صعود به 1949.92 دلار در هر اونس رسیده بود و به دستاورد 0.2 درصدی هفته گذشته خود افزود ..طلای مبادلات آتی امریکا نیز با 0.6 درصد رشد در رقم 1958.60 دلار در هر اونس قرار داشت .


    استفان اینس ، رییس بخش استراتژی بازار در اکسی کوپر گفت :" تکیه  بازار طلا بر نشست سیاست پولی فدرال رزرو است ."...وی اضافه کرد هرچند ممکن است فد تغییری در لحن و دیدگاه فعلی خود ایجاد نکند ،اما یک باور قوی در بازار وجود دارد که همین دیدگاه هم باعث ایجاد شروع تورم خواهد شد ."


    وی ادامه داد ،نرخ بهره های پایین و انتظارت بلند مدت برای افزایش سطح کیو ایی های فدرال رزرو و همچنین ضعیف شدن دلار از قیمت های طلا حمایت می کند .


    با توجه به اعلام نتیجه نشست سیاست های پولی فدرال رزرو در روز چهارشنبه،شاخص دلار امریکا 0.1 درصد افت در برابر سبدی از ارزهای رقیب ثبت کرد .


    مشارکت کنندگان در بازارها همچنین در انتظار اعلام سیاست های پولی بانک های مرکزی ژاپن و انگلستان هستند که قرار است در روز پنجشنبه اعلام شود.


    اجرایی شدن اقدامات محرک بی سابقه و حفظ نرخ های بهره در سطوح پایین از جانب بانک های مرکزی مهم جهان باعث شده تا طلا به رقم های رکوردی بالایی دست پیدا کند ، چراکه فلز زرد معمولا به عنوان پرچینی در برابر تورم و استهلاک ارزی دیده می شود .


    در این بین رییس بانک مرکزی اروپا ، خانوم کریستین لاگارد گفت  درکنار سیاست های پولی فوق العاده آسان ، دولت های اروپایی باید برای حمایت از اقتصاد های خسارت خورده و در حال رکود خود به هزینه کرد های سنگین خود ادامه دهند.


    جفری هالی، تحلیلگر ارشد در اوآندا بانک گفت :"اصول اساسی افزایشی طلا در بلند مدت تغییری نکرده ." ..." با توجه حضور سطح 1970 دلاری به عنوان سطح مقاومت در روند فعلی ،طلا به خوبی سطح حمایت بین 1900 تا 1920 دلار در هر اونس را حفظ کرده است ."


    اما عامل محدود کننده میزان رشد طلا ، افزایش ریسک پذیری سرمایه گذاران و رشد شاخص بازارهای سهام به دلیل وجود امیدواری ها برای کشف واکسن موثری برای پاندمی کرونا بود ، با توجه به اینکه "آسترازنک" فاز سوم آزمایش واکسن خود را شروع کرده است .


    اس پی دی آر گلد تراست، بزرگترین صندوق سرمایه گذاری با پشتوانه طلای جهان اعلام کرد که حجم ذخیره طلای این صندوق در پایان مبادلات روز جمعه با 0.4 درص افت به 1248 تن رسیده بود.


    بر اساس آمار کمیته مبادلات بازار آتی امریکا، دلالان در هفته منتهی به 8 سپتامبر سطح موقعیت گیری های افزایشی خود در بازار طلای کومکس را با 3.608مورد کاهش به 154.629 مورد رسانده اند .


    در جایی دیگر از بازار، نقره نقدی با 0.4 درصد صعود به 26.84 دلار در هر اونس رسید ،پلاتین با 1.6 درصد جهش در رقم 939.58 دلار در هر اونس قرار گرفت . پالادیوم هم با 0.2 در رشد به 2325دلار در هر اونس مبادله می شد .

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی