عصر بازار

طلای جهانی در حال مقاومت است

عصر اعتبار- قیمت جهانی طلا در مبادلات روز چهارشنبه -۱۶ سپتامبر با تغییری محدود در حال مقاومت است،زیرا سرمایه گذاران در انتظار خروجی نشست سیاست های پولی فدرال رزرو هستند ،به این امید که جزئیات بیشتری از نقشه بانک مرکزی امریکا برای حفظ تعادل بین نرخ بهره های کم و هدف تورمی دریافت کنند.

طلای جهانی در حال مقاومت است
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۶ شهريور ۱۳۹۹ - ۰۹:۴۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از رویترز، قیمت طلای نقدی ر زمان انتشار این خبر ( یکساعت پیش ) با 0.1 درصد رشد در رقم 1957.45 دلار در هر اونس قرار داشت .طلای مبادلات اتی امریکا نیز در سطح 1966.20 دلار در هر اونس مقاومت می کرد.

    برایان لین، مدیر هماهنگی در پایگاه خرید و فروش طلا و نقره سنگاپور گفت :" مردم همچنان در حاشیه بازار قرار گرفته اند،چراکه بیانیه فدرال رزرو امروز منتشر خواهد شد ."..." سرمایه گذاران در انتظار وضوح بیشتر از ابزار پولی ایی هستند که فدرال رزرو قصد دارد با آن از نرخ تورم بالای 2 درصد حمایت کند."

    بیانیه فد امروز و بعد از کنفرانس خبری جروم پاول، رییس بانک مرکزی امریکا اعلام خواهد شد .

    بانک مرکزی امریکا ماه گذشته رویکرد سازگارتری با تورم را انتخاب کرد و متعهد شد نرخ بهره های پایین را برای مدتی طولانی تر حفظ کند.

    ادوار مویا، تحلیلگر در کاپیتال مارکتس گفت:"بازارهای می خواهند ببینند که آیا همانظور که برخی انتظار دارند فدرال رزرو تغییری در زبان و لحن خود ایجاد می کند یا نه،شاید چیزی شبیه به نگهداشتن نرخ های بهره برای مدتی طولای ( 3 سال) یا اتفاقی مشابه برای دیدگاه آنها در دیدگاه ترومی ."

    " اما ما تردید داریم که فدرال رزرو با توجه به وجود پتانسیل گردش اقتصاد امریکا در مسیر، خود را در چنین لحن و زبان فیکس و قطعی شده ایی محدود کند ."

    نرخ بهره های پایین باعث فشار بر شاخص دلار و بازده اوراق قرضه می شود و از سوی دیگر کاهش هزینه نگهداری طلا را به همراه دارد...همچنین طلا به عنوان پرچینی در برابر تورم و استهلاک ارزی نیز استفاده می شد.

    برای حمایت از قیمت طلا ،در مبادلات امروز شاخص ارزش دلار 0.1 درصد در برابر سبدی از رقبا افت کرد .

    رییس مجلس نمایندگان امریکا، نانسی پولوسی گفت که دموکرات ها برای تأخیر در تعطیلات ماه اکتبر برای دستیابی به توافق با جمهوری خواهان در مورد لایحه جدید کمک به رفع تاثیرات ویروس کرونا آزاد هستند.


    بر اساس امارهای منتشر شده به دلیل خسارت سنگین پاندمی کرونا برای تقاضای جهانی ،صادرات ژاپن در ماه آگوست نسبت به یک سال گذشته 14.8 درصد کاهش داشته است .

    در جایی دیگر از بازار ، نقره بازار نقدی با 0.1 درصد افت به رقم 27.20 دلار در هر اونس رسید،پلاتین با 0.7 درصد کاهش در رقم 971.11 دلار در هر اونس قرار گرفت و پالادیوم با 1.4 درصد کاهش 2375.83 دلار در هر اونس شده بود .

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو