عصر بازار

بانک کانادایی متوسط قیمت طلا تا ۲۰۲۳ را بالای ۱۸۰۰ دلار در هر اونس می داند

عصر اعتبار- طبق گفته یک بانک کانادایی که اکنون پیش بینی بلندمدت قیمت طلا و نقره خود را افزایش داده ، نرخ هدف تورم بالای ۲ درصدی جدید فدرال رزرو پتانسیل رشد بلندمدت بیشتری را برای بخش فلزات گرانبها و بخش معدن ایجاد کرده است.

بانک کانادایی متوسط قیمت طلا تا ۲۰۲۳ را بالای ۱۸۰۰ دلار در هر اونس می داند
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۶ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از کیتکونیوز ، تحلیلگران بانک" بی ام او " اعلام کردند که پیش بینی های طولانی مدت قیمت طلا و نقره خود را افزایش می دهند. این بانک اکنون متوسط قیمت طلا تا سال 2023 را بالاتر از 1800 دلار در هر اونس پیش بینی می کند.

    برای سال جاری متوسط قیمت طلا در سه ماهه چهارم سال 1920 دلار در هر اونس خواهد بود که 4 درصد بیشتر از رقم اعلامی قبلی بانک است  .

    این بانک حتی در مورد نقره نیز صعودی تر شده ، زیرا اکنون میانگین قیمت هر اونس آنرا تا سال 2023 ، رقم 27.60 دلار می داند که تقریبا 50 درصد بالاتر از رقم پیش بینی شده قبلی آنها است  .

    با توجه به اینکه در سال جاری بازار فیزیکی کسری عرضه را تجربه می کند ، تحلیلگران در مورد نقره دیدگاه صعودی تری دارند.

    با نگاهی به قیمت نقره ، بانک متوسط قیمت هر اونس نقره را در سه ماهه آخر سال 27.50 دلار پیش بینی کرد که 47 درصد بیشتر از رقم اعلامی قبلی بانک بود.

    این بانک افزود که اگرچه چشم انداز میان مدت خود را افزایش داده است ، اما چشم انداز بلند مدت آنها بدون تغییر باقی مانده است. انتظار می رود متوسط قیمت هر اونس طلا 1400 دلار و هر اونس نقره به طور متوسط حدود 18.25 دلار باشد.

    تحلیلگران گفتند: "همانطور که ما تاثیر سیاست جدید فدرال رزرو برای هدف گذاری نرخ تورم متوسط را محاسبه کرده ایم  ، نتیجه خالص آن احتمالاً باقی ماند نرخ بهره پایین برای مدتی  طولانی تر خواهد بود." " بنابراین پیش بینی های کوتاه مدت تا میان مدت طلا و نقره را افزایش داده ایم."

    اگرچه تحلیلگران BMO - بانک آو مونترال در مورد طلا و نقره دیدگاهی صعودی دارند ، اما اعلام کردند به این زودی ها قیمت هایی فرای 2000 دلار در هر اونس را پیش بینی نمی کنند. آنها افزودند که بهترین راه برای بازی در بازار فلزات گرانبها در حالی که قیمت ها در حدود سطح فعلی هستند ، معاملات سهام معدن است.

    آنها خاطرنشان کردند که به علت بالاتر بودن قیمت طلا و نقره ، آنها به طور متوسط 9 درصد قیمت های سهام هدف خود را افزایش داده اند.

    تحلیلگران گفتند: "از نظر ما ، داستان اصلی در طلا ، افزایش سودآوری بخش صنعت است."

    با نگاهی به قیمت طلا ، این بانک گفت که بازار باید در محدوده فعلی قیمت خود باقی بماند، زیرا انتظار ندارد که به این زودی ها بازده واقعی اوراق قرضه در محدوده منفی سقوط بیشتری داشته باشند و یا به سمت سرزمین مثبت سوق داده شوند.

    تحلیلگران بانک افزودند: "تا زمانیکه شاهد استهلاک ارزی بیشتری (هنوز یک احتمال است تا امکان) نباشیم و یا بازده واقعی  افت بیشتری را تجربه نکنند ، داستان اصلی طلا صعود های 20 درصدی نخواهد بود.".... "بنابراین ، عامل اصلی برای توجه در سالهای آینده عملکرد صنعت استخراج و پالایش طلا با توجه به حضور جریان های پولی قوی آزاد است ."

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی