عصر بازار

طلا هنوز اوج تاریخی قیمت خود را ثبت نکرده

عصر اعتبار- به گفته یک مبادله گر وتحلیلگر بازار با در نظر گرفتن تعدیل تاثیر تورم ، ارزش طلا هنوز به بالاترین حد خود نرسیده است .

طلا هنوز اوج تاریخی قیمت خود را ثبت نکرده
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۲۷ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار » به نقل از کیتکونیوز،لوبو تیگره گفت :"اگر مطابق آنچه(BLS )اداره آمار کار برای داده های قیمت مصرف کننده خود منتشر می کند عمل کنیم ، شاهد خواهیم بود که طلا هنوز به بالاترین سطح تاریخی خود نرسیده است. برای مطابقت با اوج قیمت 2011 طلا باید بیش از 2150 دلار باشد ، که ما هنوز به آن نرسیده ایم و برای رسیدن به اوج قیمت سال 1980 باید بیش از 2700 دلار صعود کند. "

    علاوه بر این ، معیارهای محاسبه قیمت یک سبد کالا ،همانطور که BLS  با آن شاخص قیمت مصرف کننده امروز را محاسبه می کند ، شاخص کاملی برای تورم قیمت نیست.. هدف از معیار تعدیل شده تورم-  Inflation-Adjusted ، آشکار کردن قیمت سرمایه گذاری پس از حذف اثرات تورم است.

    توضیح اینکه حذف اثرات تورم از بازگشت سرمایه ، به سرمایه گذار این امکان را می دهد که بدون داشتن نیروهای اقتصادی خارجی ، درآمد واقعی کالای مورد نظر را ببیند. 

    وی گفت: "بسیاری از ما نسبت به نحوه تولید تعداد قیمت مصرف کننده توسط BLS تردید داریم و بسیاری از ما دوست داریم از Shadowstats  - شدواستیت جان ویلیامز استفاده کنیم.".... "ویلیامز تولید اعداد CPI به روشی که دولت قبل از شروع تنظیمات جدید در دهه 1980 انجام می داد ، می پردازد."

    این تحلیلگر ادامه داد انتظار می رود روند صعودی بیشتری برای قیمت طلا روی دهد ، اما قبل از اینکه طلا به طور اسمی به 2700 دلار برسد ، سرمایه گذاران می توانند دوره ادغام بیشتری در این مسیر را انتظار داشته باشند.

    وی گفت: "من معتقدم مرحله بعدی حرکت به سمت بالاتر است و بنابراین ، با و یا بدون در نظر گرفتن تعدیل تورم ، فکر می کنم که این یک فرصت خرید برای ما ، به ویژه در سهام طلا را فراهم می کند."

    از دید تیگره سناریو و پرونده ایجاد بازار کاهشی طلا بر اساس خطرات نبود تورم در اقتصاد است.

    "اگر در کوتاه مدت شاهد رکود تورم - deflationaryباشیم ، با توجه به انتظارات تورمی و در نظر گرفتن قیمت طلا به عنوان معیار تورم ... اگر ناگهان نگران تورم نباشید و فشارهای رکود تورمی را در بازارها ببینید ، این می تواند باعث واکنش تند و کاهش سریع قیمت ها شود."

    در مورد سرمایه گذاری های جایگزین علاوه بر طلا و نقره ، تیگره گفت که اورانیوم را دوست دارد.

    "من نمی توانم قول بدهم که اورانیوم همین فردا پرواز خواهد کرد ، اما می توانم بگویم که عوامل فاندامنتال بسیار قوی هستند ، سال خوبی را پشت سر گذاشته است و اکنون عواملی در بازی وجود دارد که می تواند نه تنها در بلند مدت ، بلکه در کوتاه مدت هم اورانیوم به سمت بالا سوق دهد . "

    پورسعید خلیلی