عصر بازار

بانک ساکسو:

نا امید شدن بازار توسط فد احتمال افت طلا به ۱۹۰۰ دلار را تقویت کرد

عصر اعتبار- اگرچه فدرال رزرو روز چهارشنبه اعلام کرد که به دنبال افزایش نرخ بهره برای دو سال آینده نیست ، اما به گفته یک تحلیلگر کالایی ، کمبود اقدامات محرک جدید می تواند قیمت طلا را به پایین دامنه معاملات فعلی خود برساند.

نا امید شدن بازار توسط فد احتمال افت طلا به ۱۹۰۰ دلار را تقویت کرد
نسخه قابل چاپ
جمعه ۲۸ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۵:۰۰

    به گزارش پایگا خبری«عصر اعتبار »به نقل از کیتکو نیوز،در گزارشی که روز پنجشنبه منتشر شد ، اوله هانسن ، رئیس بخش استراتژی کالایی بانک ساکسو  دانمارک، گفت که این خطر وجود دارد که قیمت طلا دوباره پایین دامنه فعلی خود را در حدود 1900 دلار در هر اونس آزمایش کند.

    "در حالی که بانک فدرال وعده داده که نرخ های بهره پایین خود را برای بیش از سه سال حفظ کند ، واکنش بازار ها ، یعنی افت سهام و دلار قوی تر  این نگرانی ها را ایجاد کرده است که با توجه به نبود عنصر سورپرایز کننده دیگری در شرایط فعلی،جعبه ابزار بانک فدرال در حال خالی شدن است . "

    هانسن خاطرنشان کرد که بازار طلا در حال تقلا  است ،زیرا آخرین چشم انداز فدرال رزرو بازده اوراق 10 ساله را تثبیت کرده و با کاهش انتظارات تورمی ،نرخ بهره واقعی افزایش یافته است. وی گفت ، دلار آمریکای قویتر قدرت کاهشی بیشتری را بر فلز زرد وارد می کند.

    اگرچه قیمت طلا در کوتاه مدت آسیب پذیر به نظر می رسد ، هانسن گفت که انتظار دارد بازار روند صعودی بلند مدت خود را حفظ کند.

    وی افزود: ادامه عدم اطمینان بازار همچنان به حمایت از قیمت طلا ادامه می دهد.... وی افزود ، به طور خاص ، شیوع بی وقفه ویروس کرونا همچنان بر رشد اقتصادی سنگینی می کند.

    "این نگرانی ماست که دیدگاههای مثبت در مورد اینکه واکسن Covid-19 به طور گسترده در دسترس خواهد بود بیش از حد خوش بینانه است. با افزایش تعداد مبتلایان در سراسر جهان و اخیراً در ایالات متحده ، به نظر می رسد بهبود اقتصاد جهانی در ماه های آینده کند خواهد بود.. "

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی