عصر بازار

بزرگترین بانک سوئد هزار نفر از کارکنان خود را اخراج می‌کند

عصر اعتبار- بانک هندلسبانکن که بزرگترین بانک سوئد محسوب می شود، از چندین برنامه کاهش هزینه به عنوان بخشی از اصلاح ساختار دیجیتالی خود رونمایی کرد و می گوید حدود ۱۰۰۰ نفر از کارمند آن را تحت تأثیر قرار خواهد داد.

بزرگترین بانک سوئد هزار نفر از کارکنان خود را اخراج می‌کند
نسخه قابل چاپ
جمعه ۲۸ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از تسنیم، بانک هندلسبانکن که بزرگترین بانک سوئد محسوب می شود، از چندین برنامه کاهش هزینه به عنوان بخشی از اصلاح ساختار دیجیتالی خود رونمایی کرد و می گوید حدود 1000 نفر از کارمند آن را تحت تأثیر قرار خواهد داد.

    بر اساس بیانیه ای که روز چهارشنبه منتشر شد، بزرگترین بانک سوئد قصد دارد تعداد شعب خود را که مدتهاست مشخصه مدل تجاری این بانک بوده است، به نصف کاهش دهد.

    در عین حال، مدیریت این بانک حدود 1 میلیارد کرون (114 میلیون دلار) در بخش فناوری سرمایه گذاری خواهد کرد.

    بانک هندلسبانکن گفت: این تغییرات به ما کمک می کند تا هزینه های خود را کاهش دهیم.

    این بانک پیش بینی می کند که تبدیل ساختار آن به یک سرویس بیشتر دیجیتال منجر خواهد شد تا سطح "پیشنهاد مشتری خود را به سطح کاملا جدیدی" برساند.

    بر اساس این گزارش، سهام این بانک که در استکهلم سوئد مستقر است، با رشد 3.5 درصدی به بالای شاخص سهام مالی اروپا در بلومبرگ نزدیک کرد.

    هندلسبانکن همچنین اعلام کرد که آخرین برنامه تعدیل نیروی کار که علاوه بر کاهش قبلی اعلام شده، تقریباً دو سال طول خواهد کشید. در این گزارش آمده است: "مذاکرات و رایزنی ها بلافاصله با اتحادیه های کارگری مربوطه آغاز می شود.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی