عصر بازار

امکان صعود طلا وجود دارد، اما پایین ۲ هزار دلار گرفتار خواهد ماند

عصر اعتبار- هرچند احساس صعودی در بازار طلا همچنان قوی است ، اما بر اساس آخرین نتایج نظرسنجی هفتگی طلا در کیتکو نیوز ، این حس رو به رشد وجود دارد که فلز گرانبها بدون حضور فاکتور و خبر فاندامنتال جدید همچنان مانند خودرو ایی گیر کرده در گل و لای در جا خواهد زد .

امکان صعود طلا وجود دارد، اما پایین ۲ هزار دلار گرفتار خواهد ماند
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۹ شهريور ۱۳۹۹ - ۰۹:۲۸:۰۰

    هرچند احساس صعودی در بازار طلا همچنان قوی است ، اما بر اساس آخرین نتایج نظرسنجی هفتگی طلا در کیتکو نیوز ، این حس رو به رشد وجود دارد که فلز گرانبها بدون حضور فاکتور و خبر فاندامنتال جدید همچنان مانند خودرو ایی گیر کرده در گل و لای در جا خواهد زد .

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار » به نقل از کیتکو ،اکثر تحلیلگران وال استریتی و سرمایه گذاران مین استریتی در مورد طلا صعودی باقی ماندند ،اما در هر دو نظرسنجی دیدگاه خنثی شدیدی نیز وجود داشت.

    جیم ویکوف ، تحلیلگر ارشد فنی در در کیتکو گفت: "افزایشی ها در بازار طلا برای شروع مجدد روند صعودی قیمت در کوتاه مدت به اخبار اساسی مهم نیاز دارند."

    این هفته ، 14 متخصص وال استریت در آخرین نظرسنجی کیتکو شرکت کردند. در میان شرکت کنندگان ، هفت رای دهنده ، یا 50 درصد ، خواهان افزایش قیمت طلا بودند. شش تحلیلگر ، یا 43 درصد ، انتظار داشتند قیمت ها در معاملات هفته آینده روندی خنثی داشته باشد و یک تحلیلگر ، یا معادل 7 درصد نیز اعتقاد داشت قیمت طلای در هفته آینده کاهش خواهد یافت.

    در نظرسنجی های آنلاین در بین سرمایه گذاران خرد در مجموع 1367 رأی داده شد.. از این تعداد ، 829 پاسخ دهنده ، یا معادل 60 درصد ، به افزایش طلا در هفته آینده رای دادند. 290 نفر دیگر یا 21 درصد گفته اند که بازاری خنثی را پیش بینی می کنند ، در حالی که 248 رای دهنده ، یا معادل 18درصد دیدگاهی نزولی داشتند.

    در زمان انتشار این خبر در کیتکو بازار طلا آماده می شد تا هفته را با دستاوردهای اندک به پایان برساند. با این وجود ، بازار به وضوح در یک الگوی ادغام محدودتر گرفتار شده است. طلای معاملات آتی تحویلی در دسامبر آخرین بار هر اونس 1966.60 دلار معامله می شد که نسبت به هفته قبل نزدیک به 1 درصد رشد داشت.( هر چند در پایان مبادلات در رقم پایین تری بسته شد ). در نظرسنجی قبلی ،بلوک بزرگ تر سرمایه گذاران خرد نسبت به طلا دیدگاهیی صعودی داشتند ، در حالی که تحلیلگران وال استریت بیشتر نزولی بودند.

    با نگاهی به مسیر پیش رو  ، جورج گرو ، مدیرعامل RBC Wealth Management ، گفت هرچند وی دیدگاهی افزایشی در مورد قیمت طلا دارند ، اما پیش بینی نمی کند  که به این زودی ها  قیمت هایی بالاتر از سطح مقاومت 2000 دلار در هر اونس را داشته باشیم.

    وی گفت: "در جهان به اندازه کافی مشکلات وجود دارد تا قیمت طلا را بالاتر ببرد، اما با توجه به اینکه فدرال رزرو به اقدامات محرک جدیدی فکر نمی کند ، طلا آماده خروج از محدوده قیمت فعلی نیست."

    اگرچه طلا در چرخ آسیاب و باقی ماندن در یک چرخه محدود گرفتار شده ، ریچارد بیکر ، سردبیر اورکا ماینر ریپورت ، گفت که نوسانات کم و چشم انداز فنی نشان دهنده افزایش قیمت طلا در کوتاه مدت است.

    وی در اظهار نظری برای کیتکو نیوز گفت: "به احتمال زیاد طلای بازار کومکس هفته آینده را در 1980 دلار و  نقره را در  27.36 دلار در هر اونس خواهیم دید.

    بیکر اضافه کرد به دلیل ادامه ضعف دلار دیدگاهی صعودی در مورد قیمت طلا دارد... وی گفت: "دستاورد های آینده دلار آمریکا با توجه به انتظارات بیشتر از فدرال رزرو و خزانه داری ایالات متحده کم رنگ می شود."

    آدریان دی ، رئیس و مدیر عامل Adrian Day Asset Management ، گفت که او نیز در مورد طلا دیدگاهی صعودی دارد در حالی که بازار در دوره ادغام خود سطوح حمایتی مهمی را حفظ کرده است.

    وی گفت: "مطمئناً موارد کافی در جهان برای حمایت از قیمت طلا وجود دارد که از جمله مهمترین آنها سیاستهای پولی فوق العاده سست از جانب بانکهای مرکزی در سراسر جهان است.."

    تنها رأی نزولی این هفته از اوله هانسن ، رئیس استراتژی کالاهای بانک ساکسو بود.

    در گزارشی که این هفته منتشر شد ، وی گفت که اقدامات ناامیدکننده بانک مرکزی ( امریکا )می تواند قیمت طلا را به سمت آزمایش مجدد سطح حمایت 1900 دلار در هر اونس سوق دهد.

    هانسن در اظهار نظری برای کیتکو نیوز افزود که همچنان به تماشای ارتباط طلا با بازارهای سهام ادامه خواهد داد.

    وی گفت: "طلا هنوز در مرحله ادغام است و بیشترین ورودی سرمایه از بازار سهام است ،جاییگه بر اساس الگوریتیم ها همبستگی مثبت بین S&P و طلا به وجود آمده." "ما هنوز هم برخی از خطرات نزولی برای سهام را مشاهده می کنیم."

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی