عصر بازار

فردا؛ آخرین مهلت ارائه اظهارنامه صاحبان املاک اجاری

چگونگی مراحل ارائه الکترونیکی اظهارنامه مالیاتی

عصر اعتبار- با توجه به اینکه اشخاص حقوقی و صاحبان املاک اجاری تنها یک روز دیگر برای پرداخت مالیات متعلقه فرصت دارند، چگونگی مراحل ارائه الکترونیکی اظهارنامه مالیاتی تشریح شده است.

چگونگی مراحل ارائه الکترونیکی اظهارنامه مالیاتی
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۳۰ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از ایسنا، طبق اعلام سازمان مالیاتی زمان ارائه اظهارنامه مالیاتی اشخاص حقوقی و صاحبان املاک اجاری در پی شیوع ویروس کرونا از 31 تیرماه به پایان شهریورماه موکول شد؛ بنابراین، این دسته از مؤدیان یک روز دیگر فرصت دارند تا با مراجعه به سایت tax.gov.ir نسبت به پرداخت مالیات مربوطه اقدام کنند.

    در راستای این امر، صاحبان املاک اجاری و اشخاص حقوقی پس از ثبت نام در سامانه ثبت نام الکترونیکی باید نرم افزار مذکور را دانلود و پس از تکمیل اظهارنامه، اقدام به ارسال کنند؛ بنابراین ضروری است تا مؤدیان نسبت به تکمیل ثبت نام و رفع ایرادات احتمالی این مرحله از طریق سامانه ثبت نام موقت اقدام کنند.

    از آنجا که اطلاعاتی که از این سامانه دریافت می‌شود، غیرقابل ویرایش است باید درصورت لزوم پس از ویرایش اطلاعات و تایید آن‌ها، جهت بروزرسانی اطلاعات در سامانه اظهارنامه از گزینه دریافت اطلاعات هویتی استفاده کنند. همچنین، قبل از ارسال، نسخه پیش نویس تکمیل شده را از سیستم دریافت و به دقت بررسی کنند تا در نهایت، اقدام به ارسال الکترونیکی که نهایی و قطعی تلقی می‌شود، کنند.

    از سوی دیگر، مؤدیان باید بدانند که مراحل ثبت و ارسال اظهارنامه‌های مالیاتی به شرح زیر است:

    1) حصول اطمینان کاربر از اتصال رایانه به اینترنت

    2) مراجعه به سامانه عملیات الکترونیکی مؤدیان  و دانلود اظهارنامه مربوطه

    3) نصب نسخه نرم افزار اظهارنامه مالیاتی

    4) ورود اطلاعات درخواستی در نرم افزار اظهارنامه مربوطه

    5) دریافت اطلاعات هویتی مؤدی از سامانه ثبت نام الکترونیکی

    6) تکمیل جداول مالی و مشخصات ملک/املاک مورد اجاره یا تکمیل جداول مالی و ترازنامه برای اشخاص حقوقی

    7) چاپ و بررسی نسخه پیش نویس

    8 ارسال اطلاعات به سازمان امورمالیاتی کشور

    9)  دریافت کدرهگیری

    علاوه بر مراحل ذکر شده، مؤدیان حقوقی می‌توانند پس از تایید نهایی اطلاعات اظهارنامه خود، از طریق سامانه اقدام به صدور قبض مالیاتی کنند که از منوی لیست قبوض، قابل رویت است و پس از چاپ قبض مالیاتی می‌توانند از طریق بانک یا درگاه‌های پرداخت الکترونیکی بانک ملی اقدام به پرداخت کنند.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی