عصر بازار

بانک کارآفرین آماده اعطای تسهیلات ویژه به بخش صنعت و معدن

عصر اعتبار- بانک کارآفرین در اجرای حمایت عملی از بخش تولید و اشتغال کشور در سال جهش تولید و با توجه به افزایش سرمایه از مبلغ هشت هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال به ۴۰ هزار میلیارد ریال، آماده است تا تسهیلات مورد نیاز فعالان بخش صنعت و معدن را در اختیار آنان قرار دهد.

بانک کارآفرین آماده اعطای تسهیلات ویژه به بخش صنعت و معدن
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۳۰ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۶:۴۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از روابط عمومی بانک،برای درک اندازه این ظرفیت، لازم به ذکر است که کل سرمایه‌گذاری انجام شده در بخش صنعت کشور در سال 1398 حدود 4377 هزار میلیارد ریال و در بخش معدن 357 هزار میلیارد ریال بوده است. یعنی بانک کارآفرین با ظرفیت بالقوه 800 هزار میلیارد ریال تسهیلات‌دهی، می‌تواند معادل نیاز سرمایه‌گذاری بخش معدن و بالغ بر 10 درصد نیاز سرمایه‌گذاری صنعت کشور را تامین کند.

    در مجمع عمومی فوق‌العاده بانک کارآفرین که در تاریخ 26 شهریور ماه 1399 با حضور مالکان بیش از 76 درصد سهام برگزار شد، با هدف رعایت دستورالعمل بانک مرکزی و همچنین ارتقاء جایگاه بانک در نظام بانکی و توسعه فعالیت‌های آن در اقتصاد ایران، افزایش سرمایه این بانک از 8500 میلیارد ریال به 40 هزار میلیارد ریال به تصویب رسید و بدین ترتیب مقرر شد مرحله اول این افزایش سرمایه به میزان 217 درصد، از محل تجدید ارزیابی دارایی‌ها و سایر اندوخته‌ها انجام شود و سرمایه بانک به رقم 26 هزار و 843 میلیارد ریال برسد.

    همچنین مقرر شد مرحله دوم افزایش سرمایه به میزان 149 درصد و از محل مطالبات حال شده و آورده نقدی سهامداران، ظرف مدت حداکثر دو سال عملیاتی شود و نهایتاً حداکثر ظرف یک بازه زمانی دو ساله، سرمایه بانک با بیش از 370 درصد افزایش، به 40 هزار میلیارد ریال برسد. بی‌تردید این افزایش سرمایه، نسبت کفایت سرمایه بانک کارآفرین را در وضعیت بسیار مطلوب‌تری نسبت به شرایط کنونی قرار خواهد داد.

    در خصوص عملیات بانک در عرصه تخصیص منابع در حال حاضر مانده تسهیلات اعطایی بانک کارآفرین حدود 170 هزار میلیارد ریال است که این میزان بر مبنای سرمایه پرداختی 8500 میلیارد ریالی اعطا شده است.

    با افزایش سرمایه پرداختی بانک به 40 هزار میلیارد ریال و با فرض حفظ نسبت کنونی مانده تسهیلات به سرمایه پایه، ظرفیت اسمی اعطای تسهیلات بانک بالغ بر 800 هزار میلیارد ریال خواهد شد؛ یعنی 630 هزار میلیارد ریال ظرفیت اسمی اعطای تسهیلات بانک کارآفرین افزایش پیدا می‌کند. استفاده از این ظرفیت، بستگی به جذب سپرده‌ها و سایر منابع نیز خواهد داشت که مسلماً بانک کارآفرین با اتکاء به ظرفیت نیروی انسانی، تخصص و فناوری‌های بانکی ایر موضوع را محقق خواهد نمود.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو