عصر بازار

در اولین روز از مبادلات هفتگی ضعف دلار باعث رشد طلا شد

عصر اعتبار- در مبادلات روز دوشنبه بازار جهانی دلاری ضعیف تر باعث رشد قیمت طلا شد، در حالیکه سرمایه گذاران در انتظار سخنرانی این هفته مقامات فدرال رزرو برای دریافت سرنخ های بیشتر از چگونگی رسیدن این بانک به اهداف تورمی اعلام شده هستند .

در اولین روز از مبادلات هفتگی ضعف دلار باعث رشد طلا شد
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۳۱ شهريور ۱۳۹۹ - ۰۹:۰۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری« عصر اعتبار» به نقل از رویترز،تا به اینجای بازار قیمت طلای نقدی در مبادلات 21 سپتامبربا رشدی 0.2 درصدی در رقم 1953.37 دلار در هر اونس قرار داشت ...طلای مبادلات آتی امریکا نیز به 0.1 درصد افت در رقم 1960.50 دلار  رسیده بود .

    افت 0.1 درصدی شاخص دلار در برابر سبدی از ارزهای رقیب نیز باعث ارزانتر شدن فلز زرد برای دارندگان دگیر ارزهای جهانی شده بود.

    تمرکز این هفته سرمایه گذاران بر سخنرانی های مقامات ارشد سیاست گذار بانک فدرال رزر ، از جمله جروم پاول در برابر کنگره است که قرار بر ارایه  دیدگاه های خود از شرایط اقتصادی دارند.

    استفان اینس، تحلیلگر ارشد در اکسی کورپ  گفت:" تمرکز اصلی در اظهارات این هفته جروم پاول به میزان تلاش وی برای ترغیب  سنای امریکا در جهت تصویب  محرک های اقتصادی بیشتر است که می تواند به دلار ضعیف تر ختم شود و این برای طلا مثبت است ."

    تا به اینجای سال طلای جهانی تحت تاثیر اجرایی شدن محرک های بی سابقه از جانب دولت ها و بانک های مرکزی سرتاسر جهان به هدف مقابله با تاثیرات اقتصادی  مخرب  پاندمی کرونا توانسته رشد قیمتی 29 درصدی ثبت کند.

    جفری هالی، تحلیلگر ارشد در اوآندا بانک گفت :" طلا همچنان در بازه مبادلاتی محدود قرار دارد با توجه به اینکه سطح مقاومت پیش روی آن 1975 دلار در هر اونس و سطح پشتیبان در این محدود باریک مبادلاتی 1935 دلار در هر اونس است ."

    همچنین کف حمایتی بیشتر از طلا به دلیل افزایش موارد ابتلا به بیماری کووید – 19 بود و در شهر های مهم جهان  از دانمارک گرفته تا یونان شاهد اعلام محدودیت های دوباره بودیم ، در حالیکه تعداد کل موارد مبتلایان به ویروس در جهان به 30.78 میلیون نفر رسیده است .

    اینس اضافه کرد:"با اینحال به دلیل ترمیم شرایط اقتصادی و اخبار مثبت در مورد واکسن کرونا ، طلا در سال جاری برای رسیدن به 2000 هزار دلار در هر اونس در تقلا خواهد بود .

    در این بین آمارهای منتشر شده از کمیته مبادلات اتی کالایی مشخص کرد که دلالان سطح موقعیت گیری های افزایشی خود در بازار کومکس طلا را در هفته منتهی به 15 سپتامبر با ثبت 10.622 مورد قرار داد جدید به رقم کلی 165.251 هزار مورد رسانده اند.

    بر اساس اعلام صندوق اس پی دی آر گلد تراست، بزرگترین صندوق سرمایه گذاری با پشتوانه طلای جهان، حجم ذخیره طلای این صندوق  روز جمعه با 1.03 درصد رشد به 1259.84 تن رسیده بود.

    امید طلای بخش جواهرات هند به فستیوال های پیش رو است، با توجه به اینکه فروشندگان برای جلب مشتری بیشتر برای پنجمین هفته متوالی تخفیف ها را ارایه می دهند، در حالیکه در تمام مراکز اصلی آسیا فعالیت این بازار خفیف باقی مانده است.

    در بین دیگر فلزات گرانبها ، نقره در بازار نقدی 0.3 درصد رشد داشت و به 26.85 دلار در هر اونس رسید ،پلاتین بازار نقدی با 1 درصد صعود به 936.84 دلار در هر اونس مبادله می شد و پالادیوم با 1.1 درصد رشد در رقم 2381.86 دلار در هر اونس قرار داشت .

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو