عصر بازار

امروز مهلت پرداخت مالیات سکه در سال ۹۷ تمام می‌شود

عصر اعتبار- خریداران سکه از بانک مرکزی در سال ۹۷ که مالیات خود را نپرداخته‌اند باید تا ۳۱ شهریورماه مالیات خود را پرداخت می‌کردند بنابراین، این دسته از مؤدیان برای پرداخت مالیات خرید سکه در سال ۹۷ تا پایان امروز فرصت دارند.

امروز مهلت پرداخت مالیات سکه در سال ۹۷ تمام می‌شود
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۳۱ شهريور ۱۳۹۹ - ۰۹:۵۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از ایسنا، تمام اشخاص حقیقی که در سال 1397 اقدام به خرید و تحویل حداکثر 200 قطعه سکه از بانک مرکزی کرده‌ بودند تا پایان شهریورماه سالجاری فرصت دارند که با مراجعه به میز خدمت عملیات الکترونیکی مالیاتی سازمان امور مالیاتی کشور به نشانی tax.gov.ir نسبت به پرداخت مالیات متعلق اقدام کنند تا از تسهیلات تعیین شده در بخشودگی جریمه‌های مالیاتی با رعایت مقررات مربوط بهره‌مند شوند.

    اگر این دسته از مؤدیان مالیات مربوطه را پرداخت نکنند، بدهی قطعی شده در مهلت تعیین شده و برای اجرای مقررات نسبت به وصول بدهی مالیاتی قطعی شده و جریمه‌های مترتب، از طریق عملیات اجرایی اقدام خواهد شد.

    با این حساب، خریداران سکه از بانک مرکزی در سال 97 تنها تا پایان امروز فرصت دارند که مالیات موردنظر را پرداخت کنند. پیش از این، معاون سازمان مالیاتی به ایسنا اعلام کرده بود: افرادی که در سال 1397 بیشتر از 200 سکه خریده‌اند، امسال می‌توانند اظهارنامه پر کنند اما کسانی که کمتر از 200 سکه خریده‌اند، طبق دستورالعمل سال 1397 می‌توانند مالیات خود را پرداخت کنند.

    از سوی دیگر، طبق دستورالعمل سازمان مالیاتی درباره اخذ مالیات از خریداران سکه در سال 1398 که در مردادماه امسال منتشر شد، تمامی اشخاص حقیقی که در سال 1398 به خرید حداکثر 185 قطعه سکه اقدام کرده‌اند، مشمول مالیات می‌شوند و میزان مالیات مقطوع قابل پرداخت آن‌ها براساس تعداد سکه تحویلی طی سال 1398 بدین گونه است که تا 10 قطعه سکه مشمول مالیات نمی‌شوند و نسبت به مازاد 10 تا 30 سکه به ازای هر سکه 400 هزار تومان و نسبت به مازاد 30 تا 50 سکه به ازای هر قطعه سکه 520 هزار تومان مشمول پرداخت مالیات می‌شوند. علاوه بر این، نسبت به مازاد 50 تا 185 عدد سکه به ازای هر قطعه سکه معادل 650 هزار تومان مالیات مقطوع برای آن‌ها محاسبه می‌شود.

    این در حالی است که خریداران سکه در سال 1397 تا 20 سکه از پرداخت مالیات معاف بوده و نسبت به مازاد 20 تا 60 سکه به ازای هر سکه معادل 150 هزار تومان و به مازاد 60 تا 100 سکه به ازای هر سکه باید 200 هزار تومان مالیات بپردازند. همچنین نسبت به مازاد 100 تا 200 سکه، به ازای هر سکه مکلف به پرداخت 250 هزار تومان مالیات مقطوع هستند.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو