عصر بازار

رئیس کل بیمه مرکزی اعلام کرد:

پرداخت خسارات حوادث طبیعی با تاسیس صندوق بیمه همگانی

عصر اعتبار- غلامرضا سلیمانی گفت: تاسیس صندوق بیمه حوادث طبیعی، پشتوانه محکمی برای دولت و مردم خواهد بود و در آینده نزدیک با آغاز فعالیت این صندوق، دغدغه‌های مختلف در حوزه چگونگی تامین منابع برای پرداخت خسارات ناشی از حوادث طبیعی، برطرف خواهد شد.

پرداخت خسارات حوادث طبیعی با تاسیس صندوق بیمه همگانی
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۱ مهر ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل بیمه مرکزی،  غلامرضا سلیمانی در مجمع عمومی عادی سالیانه بیمه مرکزی، افزود: برای ترسیم تصویر واقعی از صنعت بیمه باید تمامی مولفه‌های اثرگذار بر ضریب نفوذ بیمه مورد ارزیابی دقیق قرار بگیرد چرا که برای مثال بیش از هفت و نیم میلیون بیمه‌نامه تکمیلی درمان خارج از صنعت بیمه صادر شده است.

    رئیس کل بیمه مرکزی از وضعیت قابل قبول ضریب نفوذ بیمه کشور در سطح منطقه خبر داد و اظهار داشت: با توجه به شیوع گسترده ویروس کرونا در کشور، مشکلاتی در خصوص تهیه بیمه نامه و همچنین بازخرید بیمه نامه های زندگی بوجود آمد، اما روند صنعت بیمه رو به رشد بوده است.

    رئیس شورای عالی بیمه با ارائه آخرین آمار صنعت بیمه در حوزه های گوناگون گفت: توسعه صنعت بیمه به خصوص در رشته بیمه های زندگی و تامین آتیه به مولفه‌های مختلفی نیاز دارد که با برنامه ریزی دقیق و کارشناسانه در مسیر مناسبی در حال حرکت هستیم.

    وی ضمن ابراز قدردانی از نگاه مثبت وزارت اقتصاد و همچنین نمایندگان خانه ملت از تاسیس صندوق بیمه حوادث طبیعی به عنوان یک پشتوانه محکم برای دولت و مردم،  تصریح کرد:  در آینده نزدیک با آغاز فعالیت این صندوق دغدغه‌های مختلف در حوزه چگونگی تامین منابع برای پرداخت خسارات ناشی از حوادث طبیعی، برطرف خواهد شد.

    سلیمانی همچنین آیین‌نامه سرمایه‌گذاری را برای تسریع ورود صنعت بیمه به بازار سرمایه را راهگشا توصیف کرد و گفت: رشد سرمایه‌گذاری صنعت بیمه در بازارهای مالی از وضعیت خوبی برخوردار است و شرایط رضایت بخشی را پشت سر می‌گذارد.

    رئیس شورای عالی بیمه با تاکید بر ضرورت نقش نظارتی از راه‌اندازی و تکمیل داشبوردهای مدیریتی در صنعت بیمه خبر داد و تصریح کرد: فرایند شفاف‌سازی یکی از مهم‌ترین موضوعاتی است که به طور جدی در نهاد ناظر صنعت بیمه دنبال می‌شود و دستیابی تمامی ارکان این صنعت به اطلاعات به روز، کامل و صحیح از اولویت‌های ماست.

    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو