عصر بازار

دلیل روند فروش دیروز طلا و سهام چه بود؟

عصر اعتبار- هم بازارهای سهام و هم بازار طلا روز دوشنبه تحت تاثیر ترکیبی از یک دلار قوی و عوامل سیاسی ،پشت سر هم روند نزولی را تجربه کردند.

دلیل روند فروش دیروز طلا و سهام چه بود؟
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۱ مهر ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار » به نقل از کیتکونیوز، فیلیپ استریبل، استراتژیست ارشد بازار در" بلولاین فیچرز" گفت: "شاخص دلار در حال افزایش بود و در واقع یک شکست به سمت بالا را انجام داد...این به طور کلی کالاها را تحت تأثیر قرار می دهد ، بنابراین اگر به روند همه کالاها نگاهی بیندازید: بازارکالاهای کشاورزی ، انرژی ، فلزات ، همه آنها تحت فشار زیادی قرار دارند ،پس دلار قسمتی از این معادله کاهش ارزش ها است."

    " قسمت دوم به نوعی سیاسی بود . عمکلرد جمهوری خواهان نشان می دهد که آنها در تلاش برای معرفی نامزدی برای جایگزینی قاضی دیوان عالی امریکا هستند که این واقعاً دموکرات ها را ناراحت کرد و آنها هر کاری را انجام می دهند تا آنرا تلافی کنند. "

     در روز 19 سپتامبر "روث بیدر گینزبرگ" ،یکی از 9 قاضی دیوان عالی آمریکا بر اثر سرطان لوزالمعده در سن 87 سالگی درگذشت؛ اتفاقی که می‌تواند چالشی جدید میان جمهوریخواهان و دموکرات‌ها ایجاد کند.

    توضیح اینکه ،مرگ او در زمانی اتفاق افتاده که کمتر از یک ماه و نیم به انتخابات آمریکا زمان باقی است و احتمال می‌رود که «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری این کشور با انتخاب یک قاضی محافظه‌کار، ترکیب دیوان را به نفع جمهوریخواهان و جناح محافظه‌کار سنگین کند.

    در صورتی که ترامپ جایگزین وی را معرفی کند، ممکن است سنا که در کنترل جمهوریخواهان است، گزینه پیشنهادی رئیس جمهوری را بسرعت و تا پیش از برگزاری انتخابات تأیید کند.

    استریبل گفت ، اتفاق بعدی به این بستگی دارد که اقتصاد رکود تورمی یا کاهش تورم را تجربه کند.

    "بالا رفتن یا پایین آمدن شاخص دلار تعیین می کند که آیا ما به یک فضای کاهش تورمی می رویم ، که برای کالاها ،سهام یا طلا مناسب نیست ، یا به سمت رکود تورمی حرکت خواهیم کرد، که در واقع برای قیمت اتفاقی خوب است، زیرا در حالت دوم با ایجاد رشد اقتصادی کندتر ، تورم ایجاد می شود و تصمیم گیرندگان سعی می کنند این رشد را دوباره تحریک کنند تا شرایط خوبی برای کالاها ایجاد شود. "

    تفاوت بین کاهش تورمی( deflationary) و رکود تورمی (Stagflation) این است که در شرایط افت تورم ( نقطه مقابل تورم ) کاهش قیمت کالاها و خدمات را در اقتصاد دارید. ... اما در رکود تورمی، تورم بالا همراه با رشد اقتصادی کم و نرخ بیکاری پیوسته رو به رشد وجود دارد.

    استریبل گفت ، در تصویر کلی ، فروش روز دوشنبه قابل کنترل است.

    "به همین دلیل معاملات طلای آتی ، در حالیکه به جلسه بانک فدرال نزدیک می شویم، به الگوی گوه تبدیل شده اند و ما در نوک اوج الگوی گوه هستیم که واکنش بعدی مشخص میکند به سمت صعود یا نزولی خواهیم رفت... من فکر می کنم این یک روند فروش کوچک بود که با آن روبرو شدیم. در مقیاس ،بزرگ به نظر می رسد اما بسته به موقعیت شما ، اگر موقعیت های پرتفوی خود را به درستی مدیریت کنید ، احتمالاً تاثیر کمی خواهد داشت."

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو