عصر بازار

موسسه مطالعات اقتصادی آلمان؛

بزرگ‌ترین اقتصاد اروپا در سال جاری ۵.۲ درصد کوچک می ‌شود

عصر اعتبار- موسسه مطالعات اقتصادی آلمان (ifo) اعلام کرد که بزرگ ترین اقتصاد اروپا در سال جاری با رشد اقتصادی منفی ۵.۲ درصد روبرو خواهد شد؛ این رقم پیش‌تر ۶.۷ درصد پیش‌بیین شده بود.

بزرگ‌ترین اقتصاد اروپا در سال جاری ۵.۲ درصد کوچک می ‌شود
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۱ مهر ۱۳۹۹ - ۱۵:۲۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از ایبنا، «تیمو وُلمرشوسر» رییس اقتصاددان ارشد این موسسه گفت: افت رشد اقتصادی در سه ماهه دوم و احیا در حال حاضر نسبت به آنچه انتظار داشتیم با روندی به مراتب خوشایندتر در حال بهبود است.

    این موسسه همچنین پیش‌بینی خود را در مورد رشد اقتصادی آلمان در سال 2021 کاهش داده و آن را از 6.4 به 5.1 درصد رسانده است؛ ifo انتظار دارد که اقتصاد آلمان در سال 2020 باندازه 1.7 درصد توسعه پیدا کند.

    براساس اعلام این موسسه، حالا پیش بینی می شود که شمار افراد بیکار در سال جارس از 2.3 میلیون نفر در سال 2019 به 2.7 میلیون تن افزایش یافته و سپس در سال 2021 و 2022 به ترتسیب به 2.6 و 2.5 میلیون نفر برسد.

    از لحاظ درصدی این افزایش به معنای جهش نرخ بیکاری در سال جاری به 5.9درصد است؛ این نرخ سپس در سال های 2021 و 2022 به ترتیب به 5.7 و 5.5 کاهش خواهد پیدا کرد. موسسه مطالعات اقتصادی آلمان مستقر در مونیخ در پایان هشدار داد که در مورد پیش بینی های انجام شده، به شکلی غیرعادی ابهام زیادی وجود دارد و به عنوان ادله این بی ثباتی به افزایش شمار موارد ابتلا به کرونا، خطر جدایی بریتانیا از اتحادیه اروپا بدون توافق و همچنین حل نشدن تنش‌های تجاری جهانی اشاره کرده است.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی